کد خبر: ۴۸۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از نجات جان گونه نادر هوبره آسیایی Chlamydotis macqueenii)) خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، «شهرام احمدی» با اعلام این خبر اظهار داشت: این پرنده نادر ارزشمند را که از ناحیه هر 2 بال زخمی شده بود، محیط بانان استان در شهرستان لردگان پیدا کرده و برای انجام اقدامات تشخیصی و درمانی به تیم دامپزشکی بخش بازتوانی و مراقبت های پزشکی حیات وحش دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد تحویل دادند.

وی اظهار داشت: هیچ اثری از علت حادثه یا ردی از متخلفان احتمالی در ارتباط با این پرنده مشاهده نشده است.

احمدی عنوان کرد: پس از معاینه و با انجام عکس رادیوگرافی، تثبیت شد که بال چپ با وجود ضرب دیدگی و هماتوم دچار هیچگونه شکستگی نشده ولی استخوان ریدیوس بال راست این پرنده ارزشمند دچار یک شکستگی شده و زخم های فراوانی در سطح داخلی بال راست وجود داشت.

این مقام مسئول گفت: بلافاصله پس از معاینه و مشورت متخصصان جراحی و با انجام آنتی بیوتیک تراپی و تغذیه دستی این پرنده نادر که به شدت ضعیف شده بود، انجام و برای تصحیح وضعیت شکستگی به تهران منتقل و توسط تیم تخصصی از جراحان حیات وحش تحت عمل جراحی 3 ساعته قرار گرفت.

احمدی افزود: این پرنده در معرض تهدید دوران نقاهت خود را با جیره استاندارد و متنوع سپری کرد تا علاوه بر بهبود شاخص توده بدنی، بهبودی شکستگی زودتر حاصل شود.

وی گفت: این پرنده برای جلوگیری از عفونت استخوانی و عفونت زخم ها نیز تحت درمان آنتی بیوتیک درمانی و مدیریت زخم قرار دارد.

هوبره آسیایی از تیره درناسانان است که زیستگاه این پرنده نادر شبه جزیره سینا است و از پرندگلان نیمه مهاجر است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جراح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
0
به تهران منتقل شد؟!!!!!!!!!!!مگه دیگه کسی نبود که بتونه همونجا عملش کنن؟
نظر شما
ادامه