کد خبر: ۴۸۴۵۹

مدیرکل دامپزشکی گلستان با تصریح بر اینکه تاکنون آلودگی دامی در مناطق سیل زده استان دیده نشده است؛ تاکید کرد اهالی منطقه از دست زدن به لاشه دامهای تلف شده به دلیل امکان انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، «دکتر غلامرضا محرابی» اظهار داشت: گروه های دامپزشکی در مناطق سیل زده استان حضور داشته و مردم به محض مشاهده لاشه حیوانات مورد را از طریق تماس با شماره 1512 و یا ارسال پیامک به شماره 10001512 اطلاع دهند تا نسبت به دفن بهداشتی دام اقدام شود. 

به گفته وی، با دست زدن به لاشه حیوانات تلف شده احتمال انتقال بیماری مشترک حیوان و انسان از جمله شاربن و کزاز وجود دارد. 

وی با بیان اینکه مناطق سیل زده گلستان زیر پوشش کنترل گروه های دامپزشکی است، افزود: تاکنون بیماری خاص دامی در استان دیده یا گزارش نشده است و کلیه دامها تحت کنترل است. 

دکتر محرابی همچنین گفت: کار نظارت و پایش گروه های دامپزشکی در راستای پیشگیری، اقدام های بهداشتی و سالم سازی محیط در منطقه سیل زده شهرستان گنبدکاووس در مرحله پایانی است و در آق قلا و گمیشان به دلیل استمرار آبگرفتگی همچنان در دست پیگیری است. 

وی اضافه کرد: با تخلیه و فروکش کردن آب در شهرستان های آق قلا و گمیشان، کار نظارت و پایش گروه های دامپزشکی در این مناطق نیز انجام خواهد شد. 

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به فعالیت 34 گروه دامپزشکی در مناطق سیل زده استان، افزود: از امروز 8 گروه تخصصی، ضدعفونی مناطق آلوده در شهرستان های آق قلا و گمیشان را آغاز می کنند. 

وی اضافه کرد: این گروه ها، مناطقی که لاشه حیوانات در آنجا مشاهده و محل هایی که توسط مردم اعلام می شود را ضد عفونی خواهند کرد. 

به گفته وی در راستای ارایه خدمات دامپزشکی در مناطق سیل زده گلستان، محموله مورد نیاز شامل واکسن، مواد ضد عفونی کننده و مواد معدنی دامی توسط سازمان دامپزشکی و ادارات کل دامپزشکی سایر استان ها به گرگان ارسال شده است. 

دکتر محرابی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 850 راس دام مناطق سیل زده گلستان درمان، لاشه 150 هزار قطعه طیور و دو هزار و 566 راس دام دفن بهداشتی، هشت هزار و 225 راس دام سنگین و 51 هزار و 518 راس دام سبک مایه کوبی و 100 هزار متر مربع از اماکن دامی ضد عفونی شد.

 

نظر شما
ادامه