کد خبر: ۴۸۴۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر



حکیم مهر: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت کشور وظیفه بررسی و تحقیق راجع به سرقت علمی و پایان نامه نویسی غیرقانونی را دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمدرضا مخبر دزفولی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به میزان بیکاری دانش آموختگان اظهار کرد: در حال حاضر میزان بیکاری دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما باید توجه داشته باشیم که حتی درصد کمی از بیکاری دانش‌آموختگان نیز برای کشور آفت بزرگی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تحصیل دانشجویان در ۲ رشته‌ به‌صورت همزمان گفت: تحصیل یک دانشجو در ۲ رشته متفاوت و در یک بازه زمانی به ظرفیت علمی خود او بستگی دارد.

مخبر دزفولی ادامه داد: اینکه یک دانشجو بخواهد در رشته دیگر تحصیل کند باید بررسی شده و متناسب با توان علمی او باشد که در حال حاضر این اتفاق در دانشگاه سراسری می‌افتد.

وی درباره دانشجویانی که در یک زمان واحد در ۲ رشته تحصیل می‌کند، گفت: داوطلبان برتر آزمون سراسری می‌توانند در عین واحد در ۲ رشته تحصیل کنند؛ برای مثال هم پزشکی بخوانند و هم علوم انسانی را فرا بگیرند.

تحصیل همزمان در ۲ رشته، آیین‌نامه دانشجویان استعداد برتر است

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اینکه یک دانشجو بخواهد ۲ رشته هم راستا را بخواند اتفاقی نادر است و کمتر رخ می‌دهد، اما این موضوع در آیین نامه دانشجویان استعداد برتر ذکر شده است .

مخبر دزفولی درباره آیین نامه دانشجویان استعداد برتر گفت: این آیین نامه در شورای استعداد درخشان که مرتبط با شورای عالی انقلاب فرهنگی است رسمیت یافته است اما باید مراقبت باشیم تا این آیین نامه سبب سرخوردگی جوانان نشود.

وی ضمن اشاره به سرقت‌های علمی که در کشور رخ می‌دهد، بیان کرد: موضوع سرقت علمی و پایان نامه نویسی اتفاقی نامتناسب و نادرست است.

مصوبه مجلس درباره سرقت علمی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته سرقت علمی نسبت به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف علمی داشته‌ایم کمتر بوده است اما همین میزان کم هم باید مورد بررسی قرار گیرد و طی جلساتی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد درباره این موضوعات بحث کردیم.

وی درباره تصمیماتی که راجع به سرقت علمی گرفته شده است، اظهار کرد: قرار شد تا وزارت کشور و نهادهای مرتبط وارد عمل شوند و با متخلفان برخورد قانونی داشته باشد، زیرا سرقت علمی هم خلاف قانون و هم خلاف شرع است و با شئونات دانشگاهی ایران مغایرت دارد.

مخبر دزفولی تصریح کرد: وزارت کشور مکلف است موضوعات سرقت علمی و پایان‌نامه نویسی را دنبال کند، حتی مجلس هم در رابطه  با این موضوع مصوباتی را به تصویب رسانده است که بر مبنای آن جرایم سنگینی برای مجرمان در نظر گرفته شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
0
0
خب این الان چه ربطی به دامپزشکی داره چون ایشون دامپزشک هست هر خبرمتفرقه ای باید در ساینتتون بزارین
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
0
0
ربطش اینه که متاسفانه تو بعضی استان ها میگن کسانی که دانشجو ی رشته دیگ هستن ودکترا دامپزشکی دارن نباید زمان دانشجویی پروانه اشتغال بگیرن و این بر خلاف قانونه چون مانع علم اموزی مردم میشن
نظر شما
ادامه