کد خبر: ۴۸۵۰۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
 
 

معاون تحقیقات سرم سازی رازی گفت: از اهداف موسسه رازی تولید واکسن فلج اطفال تزریقی است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مجتبی محرمی» معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ پروژه در دست اجرا داریم، اظهار کرد: موسسه رازی به طور کلی دو برنامه اصلی را دنبال می‌کند، برنامه اول انجام تحقیقات دامپزشکی و برنامه دوم تحقیقات کاربری توسعه‌ای است؛ برنامه‌های کاربردی و توسعه ای ۲ هدف را پیگیری می‌کند، هدف اول آن ارتقا کیفیت محصولات تولیدی فعلی موسسه است چرا که این محصولات باید به صورت مستمر ارتقا پیدا کنند و هدف دوم پیگیری تولید محصولات جدید برای موسسه رازی است که در این خصوص طرح‌های تخصصی طراحی و اجرا می‌شود .

محرمی تشریح کرد: از اهداف مهم موسسه رازی در تولیدات بیولوژیک ارتقا واکسن فلج اطفال است؛ در حال حاضر این واکسن به صورت خوراکی توزیع می‌شود اما موسسه رازی در صدد آن است که به تولید  واکسن فلج اطفال  تزریقی بپردازد.

محرمی درباره فعالیت موسسه در بخش تولید آنتی‌ژن، اظهار کرد: آنتی ژن‌ها بخش‌ دیگری از تولیدات  موسسه رازی  محسوب می‌شوند؛ آنتی ژن‌ها بخش‌هایی از پیکره میکرو‌ اورگانیسم‌هایی هستند که باعث ایجاد واکنش در سیستم ایمنی بدن موجودات زنده می‌شوند؛ در واقع آنتی‌ژن‌ها  سیستم‌های ایمنی  بدن میزبان را تحریک می‌کنند.

تفاوت زنده و مرده واکسن‌های موسسه رازی

وی تشریح کرد: واکسن‌ها به دو دسته واکسن‌های زنده و واکسن‌های کشته تقسیم می‌شوند. واکسن‌های زنده در واقع میکروب‌های ضعیف شده‌ای هستند که اغلب از طریق تزریق وارد بدن می‌شوند تا بدن راه دفاع در مقابل این ویروس‌ها را پیدا کند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی ادامه داد: واکسن‌های کشته در واقع اجزایی از بدن میکروارگانیسم‌های کشته شده‌ای هستند که به بدن وارد می‌شوند تا بدن واکنش لازم را نسبت به ورود این ویروس‌ها یا باکتری ها نشان دهد و آنتی‌ژن‌ها یکی از مهم‌ترین موادی هستند که از آنها برای تولید واکسن‌های کشته استفاده می‌شود.

محرمی تاکید کرد: موسسه رازی تنها مجموعه کشور در زمینه تولید واکسن‌های  بیولوژیک،  واکسن‌های دامی،  واکسن‌های انسانی  و طیور است و هیچ رقیب جدی ندارد.

تولید  ۹۰ درصد از واکسن‌های دامی در سرم سازی رازی

وی ادامه داد: این موسسه با تولید ۸۰ نوع فراورده بیولوژیک نقش اساسی در بهداشت و سلامت کشور ایفا می‌کند و به عبارتی دیگر موسسه رازی از موسسات استراتژیک و حاکمیتی در کشور محسوب می‌شود و در حوزه پدافند غیر‌عامل نقش بسیار مهم و حیاتی بر عهده دارد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از واکسن‌های طیور، ۹۰ درصد از واکسن‌های دامی و ۸۰ درصد واکسن‌های اجباری انسانی مورد استفاده در کشور در این موسسه تولید می‌شود و امکان صادرات برخی فرآورده‌ها به کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
1
عالی است!
اگر موسسه رازی به جای وزارت بی کفایت و رانت پرور جهادکشاورزی که نه برای تولید ارزش قائل است و نه سلامت و بهداشت انسان و دام،
همچون موسسه پاستور در وزارت بهداشت قرار داشته باشد، دهها برابر وضعیت فعلی شکوفا خواهد شد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
1
سلام ................................... شعار های کلیشه ای که سالهاست تکرار می شود و بازار خالی از واکسن!!!!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
3
باسلام خواهشا از این حرفا نزنید یک ویال واکسن انتروتوکسمی تو بازار نیست چرا همش شعار الکی میدید بسه دیگه بجا پشت تریبون رفتن فکر کنید برا واکسن بد برید پشت تریبون
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
1
اولا واکسن تو بازار گیر نمیاد.
دوما بعد ۴۰ سال طبیعتا میتونست خیلی بیشتر باشه.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
واکسن هم کم شده و هم گرون اما تعرفه های واکسیناسیون فرقی نکرده چرا اخه؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
1
انتروتوکسمی تا 200 هزار گیر نمیاد،، کجایند 90درصد تولید شما
دکتر پورمهدی چلیکدانی
|
France
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
0
0
تولید میکنید دستتون درد نکنه، درست توزیع کنید که این همه نارضایتی وجود نداشته باشه
نظر شما
ادامه