کد خبر: ۴۸۵۱۶

در پی ارسال مستندات یکی از مخاطبان «خلیج فارس» به دامپزشکی استان بوشهر، این اداره کل اعلام کرد: خودرو و مرکز عرضه و توزیع نیز به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خلیج فارس، ظهر پنجشنبه بود که یکی از مخاطبین کانال تلگرامی «خلیج فارس» با ارسال تصویری از حمل محموله مرغ گرم با وانت در خیابان ساحلی بوشهر، خواستار پیگیری این موضوع شد.

از این مخاطب خواستیم تا در صورت امکان، این وانت را همراهی کرده تا مشخص شود که مرغ راهی منزل می شود یا فروشگاه و آشپزخانه؟

وی نیز که با خودروی شخصی در مسیر بهمنی بوده، ساعتی بعد، کلیپی از ورود وانت مرغ گرم به فروشگاه رفاه را ارسال کرد که تعجب برانگیز بود.

متعاقب آن، تصاویر این مخاطب در کانال تلگرامی «خلیج فارس» منتشر شد و به همراه کلیپ ارسالی از سوی وی، برای پیگیری در اختیار دامپزشکی استان قرار گرفت.

ساعاتی بعد، «عبدالرضا کللی» مدیر روابط عمومی این اداره کل در تماس با خبرنگار ما، ضمن تشکر از اهتمام مخاطب «خلیج فارس»، اظهار داشت: موضوع از طریق شبکه دامپزشکی شهرستان پیگیری و محموله که شامل 80 کیلوگرم مرغ گرم بود توقیف شد.

به گفته وی، این نحوه حمل مواد خام دامی تخلف بوده و پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.

حمل و عرضه فرآورده های خام دامی فقط با خودروی دارای سردخانه

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز درخصوص حمل محموله مرغ منجمد توسط وانت فاقد سردخانه و انتقال غیربهداشتی آن به یکی از فروشگاه های بزرگ بوشهر اظهار داشت: تمامی فرآورده های خام دامی پس از پروسه کشتار و بسته بندی الزاما باید در زنجیره سرد قرار گرفته و از زمان تولید، حمل و نقل و عرضه باید در دمای 18- درجه حمل، نگهداری و عرضه شوند.

«دکتر مرتضی بحرانی» تاکید کرد: حمل محموله مذکور کاملا غیربهداشتی و غیرقانونی بوده و در همین راستا از زمان اطلاع این موضوع، 80 کیلوگرم مرغ مذکور توقیف شد.

وی افزود: همچنین خودرو و مرکز عرضه و توزیع نیز به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شده اند و قطعا مراجع قضایی استان همانند گذشته در این موارد همکاری مناسبی با مجموعه دامپزشکی دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تشکر از سایت خلیج فارس بابت انتقال نظرات مردمی افزود: هم استانی های عزیز اطمینان داشته باشند که مجموعه دامپزشکی استان در راستای تامین و تضمین سلامت سفره غذایی مردم با جدیت و سخت گیری تمام موارد بهداشتی را مدنظر دارد و خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با تماس به شماره 1512 مرکز پاسخگویی دامپزشکی مطرح نمایند.

دکتر بحرانی در پایان افزود: کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی بصورت مستمر و روزانه مراکز تولید و عرضه را سرکشی و تحت کنترل دارند، اما با این وجود نیازمند همکاری مردم نیز هستیم.

 

نظر شما
ادامه