کد خبر: ۴۸۵۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

تسنیم نوشت:

جمع آوری قصابی‌های سیار دشتروم بویراحمد واقع در جاده یاسوج-بابامیدان در دو سال اخیر به یک پای ثابت برخی نشست‌های مدیران کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.

در دو سال اخیر ساماندهی قصابی‌ها و کشتارگاه‌های غیر مجاز مستقر در کنار جاده‌های اصلی این استان از جمله تنگاری دشتروم بویراحمد و دارشاهی دنا در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته هرچند تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده‌اند.

جالب اینجاست که مسئولان استانی تنها تعطیلی این قصابی‌ها را به عنوان مهمترین و تنهاترین سناریو پیگیری می‌کنند در حالی برخی از خانواده‌ها از این طریق امرار و معاش می‌کنند و با تعطیلی این قصابی‌های سیار بر خیل عظیم بیکاران در این دیار اضافه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان ضابط قضایی پایش را در یک کفش کرده که باید این قصابی‌ها جمع آوری شود در حالی می‌توانند با یک تصمیم عادلانه و منطقی با ساماندهی آن‌ها مانع از تعطیلی و در مجموعه شناسنامه دارد کردن آنها باشند.

«دکتر عبدالله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد این را گفته که به دلیل ترس از برخورد فیزیکی، شبانه به سراغ قصابی‌های مستقر در کنار جاده‌های اصلی استان می‌رود و آنان را پلمپ می‌کند.

وی می‌گوید: برخی از این واحدهای صنفی را پلمپ کردیم ولی بعد از چند روز پلمپ را شکستند و مجدد ادامه فعالیت دادند.

بدون شک با ساماندهی این قصابی‌ها به جای تعطیلی، می‌توان به تنظیم بازار کمک کرد و با شناسنامه دار کردن این افراد برای ادامه فعالیت و جلوگیری از انحراف و استقرار دامپزشکی سیار شاهد رونق تولید و توسعه دامپروری به صورت سنتی و صنعتی هستیم.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
United States of America
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
1
2
کم ما از دست اینا کتک خوردیم اما هیچ کس به داد ما نرسید بعدش هم بعد از ۵ سال کار اخراجمان کردن.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
1
این طرح و پیشنهادها چیه ؟!؟! قانون باید اجرا بشه !
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
تسنیم بیجا کرده. کدوم آدم بیسوادی این پیشنهاد رو داده ؟ این سبک قصابی قرون وسطایی تا کی باید ادامه داشته باشه؟
نظر شما
ادامه