کد خبر: ۴۸۵۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از زمان وقوع حادثه سیل877 حیوان گزیدگی در سطح استان گلستان داشتیم که تنها 7 مورد مار گزیدگی و مابقی سگ گزیدگی بوده و همه این افراد درمان شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبر فوری، «عبدالرضا فاضل» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در حال حاضر‌ اپیدمی بیماری عفونی را در مناطق سیل زده استان نداریم.

وی با بیان اینکه میانگین اسکان در کمپ ها حدود 10 هزار نفر بوده است، افزود: در این مدت 38 هزار ویزیت در کمپ ها انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به دغدغه بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، گفت: از یک هفته پیش جمع آوری لاشه حیوانات و طیور توسط دامپزشکی در شهرهای گمیشان و آق قلا در دستور کار قرار گرفت و الان دیگر لاشه رها شده ای نداریم. مواردی هم اگر وجود داشته باشد، بلافاصله با اطلاع به اکیپ های دامپزشکی جمع آوری می شود.

فاضل بیان کرد: 30 تخت را در بیمارستان آق قلا در آماده باش نگه داشتیم تا در صورت اپیدمی بیماری وبا مورد استفاده قرار گیرند. امیدواریم با آموزش های داده شده به مردم، شاهد این بیماری نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: تمام مادران بارداری که می دانستیم زمان بارداری آنها تا 15 فروردین است، را به شهر و یا کمپ های مشخص منتقل کردیم تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

فاضل یادآور شد: در این سیل بیش از 26 میلیارد تومان به بخش های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی خسارت وارد شده است.

 
نظر شما
ادامه