کد خبر: ۴۸۵۸۳



شیوع بیماری تب آفریقایی در خوک سبب شده است تا تقاضای جهانی برای سایر انواع پروتئین‌های حیوانی، با افزایشی چشمگیر همراه شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «سیمون کویلتی» تفسیرگر ارشد بازار مواد پروتئینی حیوانی از استرالیا در این خصوص گفت: بر اساس برآوردهای صورت پذیرفته، تقاضا برای انواع گوشت از استرالیا، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و انتظار میرود تا این میزان تقاضا، افزایش یافته و سبب شود تا قیمت محصولات مختلف، بیش از ۴ درصد افزایش یابد. وی بر این باور است که کمبود گوشت خوک به دنبال رخداد و شیوع این بیماری، می‌تواند حتی تاثیری بیست ساله را بر قیمت جهانی سایر اقلام پروتئینی، مانند گوشت مرغ داشته باشد.

در این بین، چینی‌ها نقشی اساسی را در این بازی ایفا می‌کنند. توجه داشته باشید که در صورت کاهش سرانه مصرف گوشت خوک به میزان یک کیلوگرم در این کشور، چین نیازمند ۱/۴ میلیون تن گوشت گوساله خواهد بود. رقمی به بزرگی کل صادرات گوشت گوساله استرالیا !

اما گزارش MLA، این نکته را به اثبات رسانیده است که با توجه به میزان قیمت‌ها و توانایی جایگزینی، کمبود گوشت خوک احتمالا برای نخستین بار در بازار مرغ منعکس شده و جایزین خواهد شد. انعکاسی که در صورت تحقق، بر قیمت جهانی این محصول تاثیرگذار خواهد بود .

در نهایت بایستی منتظر ماند و دید که این بازی جدید، طی روزها و ماه‌های آینده، به کجا ختم خواهد شد.



نظر شما
ادامه