کد خبر: ۴۸۵۸۴
 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه قطب تولیدات دامی کشور است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر امید حاج محمدی» در نشست با روسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها افزود: با توجه به اینکه بخش دام یکی از توانمندی‌های استان است باید از این مزیت برای بهبود تولیدات دامی و ارائه خدمات با کیفیت بهتر به دامداران استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های کم نظیر استان در حوزه دامپروری اظهار داشت: استان کرمانشاه با دارا بودن سه میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) یکی از قطب‌های اصلی دامپروری و تولیدات دامی کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با توجه به برکت بارندگی‌هایی که از اواخر سال گذشته شروع و تاکنون ادامه یافته، شرایط مساعد بوده و بی تردید جمعیت دام سبک افزایش چشم‌گیری خواهد داشت و روند افزایش جمعیت دام نیز ادامه خواهد داشت.

حاج محمدی در ادامه اظهار کرد: فعالیت‌های دامپزشکی درهیچ شرایطی متوقف نمی‌شود و در حال حاضر شرایط خوبی به لحاظ پیشگیری از بیماری‌ها در استان داریم، همچنین با افزایش اعتبارات مورد نیاز در دامپزشکی استان برای سلامت مردم و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامداران به هر طریق وظایف محوله را به نحو احسن انجام می‌گیرد تا گزندی به صنعت دام و طیوراستان وارد نشود.

وی جایگاه دامپزشکی را مهم توصیف کرد و گفت: به اهمیت وظایف دامپزشکی در حوزه سلامت واقف هستیم و دامپزشکی جزو معدود دستگاه‌هایی است که خدمات خود را مستقیم به تولیدکنندگان ارائه می‌دهد و رضایت خوبی از عملکرد این مجموعه وجود دارد. همچنین با هدف حمایت از صنعت دامداری و با توجه به افزایش هزینه‌های خدمات از جمله خرید واکسن تب برفکی، خرید سموم ضد انگلی، لوازم و وسایل کار اکیپ‌های مایه کوبی و ... نیازمند هماهنگی‌های بیشتر و افزایش اعتبارات با هدف حفظ سرمایه‌های دامی هستیم.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان کمک به دامداران را یکی از دغدغه‌های همیشگی دامپزشکی استان دانست.


نظر شما
ادامه