کد خبر: ۴۸۶۰۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر قاسم رضائیان‌زاده» افزود: در یک سال گذشته شاهد مشکلاتی در تامین بسیاری از مواد اولیه بوده‌ایم اما در شرایط سخت، همت ما بیشتر شده‌ است ...
 
 

حکیم مهر: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه استان اصفهان همواره نقش ویژه‌ای در تامین غذای کشور داشته‌است، گفت: افزایش بهره‌وری تولید غذا مهم‌ترین مسئله‌ای است که امروز باید به آن توجه شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر قاسم رضاییان زاده» سه شنبه ۲۷ فروردین ماه در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان اظهار کرد: بنابر آماری که وجود دارد استان اصفهان نه تنها در تامین غذای این استان‌، همواره جایگاه ویژه ای در تامین غذای استان های سراسر کشور داشته است.

وی افزود: مطالعات اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی نشان می‌دهد در دهه‌های آینده تا سال ۲۰۵۰، اصلی ترین مشکل جهان تامین غذا است و شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که جنگ‌های جهان بر سر غذا خواهد بود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه باید به مسئله تامین غذا نگاه ویژه‌ای داشت، گفت: در جهت مدیریت کردن شرایط دهه‌های آتی در دنیا اکنونی اقدامات لازم باید انجام شود.

رضاییان زاده با اشاره به وظایف سازمان دامپزشکی خاطر نشان کرد: سازمان دامپزشکی در بروز و کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی نقش بسزایی داشته که از مصداق آن کنترل بیماری آنفولانزا وتب برفکی است و از آسیب‌های جدی این بیماری‌ها جلوگیری شده‌است.

وی با بیان اینکه کنترل این بیماری‌ها به افزایش تولید نیز کمک می‌کند، گفت: ما با عمده فعالیت های علمی که در سازمان دامپزشکی کشور انجام شده این مسئله را روزانه رصد و همواره هوشمندانه در جهت کنترل این بیماری‌ها عمل می‌کنیم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: حمایت از تولید دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های خام پروتئینی کشور هدف اصلی سازمان دامپزشکی است و موادی که تولید می‌شود نیز باید استانداردهای لازم را داشته باشد.

رضاییان زاده گفت: در یک سال گذشته شاهد مشکلاتی در تامین بسیاری از مواد اولیه بوده‌ایم اما در شرایط سخت همت ما بیشتر شده‌ است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور با ارائه دستور العمل های جدید از جمله واردات همزمان با تولید و تولید تحت لیسانس محصولات دامپزشکی زمینه امکان رونق در بخش های تولیدی را فراهم کرده است و در سال جاری نیز این فعالیت ها ادامه خواهد یافت. البته امیدواریم روزی برسد که با تولید یکسری از اقلام اولیه، از واردات این اقلام نیز بی‌نیاز باشیم.

بیش از ۹۸درصد داروهای دام و طیور در ایران تولید می‌شود

رضاییان زاده اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد داروهای دام و طیور، بیش از ۹۵ درصد واکسن‌های مورد استفاده در بخش دام و ۴۰ درصد از واکسن‌های بخش طیور در کشور تولید می‌شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: باید سعی کنیم با هدایت دانش بنیان و ایده‌های نو برای تامین غذا، بهره‌وری منابع موجود و راندمان تولید را در بخش‌های مختلف از طریق تکنیک‌های علمی افزایش دهیم.

رضاییان زاده افزود: وضعیت فعلی کشور ضرورت این مسئله را بیشتر از هر زمان روشن کرده است که بتوانیم بهره‌وری تولید را افزایش دهیم.

در انجام این مهم نقش اصلی را تولید کنندگان ایفا میکنند و باید از شعارها دور شویم، باید مسائل خرده پای تولید نادیده گرفته شود و تولید و تامین غذا را با انگیزه پیش ببریم.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
واردات همراه تولید دیگه چه ......... است برای تولید کننده کمر شکسته نیمه جان!!!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
والا میگن جنگ آینده برای آب هست . غذارو تازه شنیدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
1
ادارات دامپزشکی فقط بلوف زدن بلدن ، در عمل هیچ کاری در هیچ زمینه ای ازشون ساخته نیست
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
2
0
اقای دکتر رضاییان زاده یکی از معاونت قوی و خوش اخلاق و خوش فکر سازمان است که در قسمت دارو و درمان در این دوران حساسا تحریم بسیار خوب عمل نموده است همچنانکه اقای دکتر ماکنعلی عزیز در قسمت بهداشتی و تغییر دستورالعمل ها بسیار خوب عمل کرده است
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
2
یعنی الان بریم از تولید کننده ها بپرسیم ، تولیدشان با این تمهیدات مشعشع ، رونق پیدا کرده یا نه ، چی جوابی به ما میدهند !!؟؟ امیدوارم با وسایل دم دستشون دنبالمون نیافتن !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
2
بیش از ۹۸درصد داروهای دام و طیور در ایران تولید می‌شود؟؟؟؟؟؟؟

فقط یک بازدید از قفسه های داروخانه دامپزشکی بکنید

ضمنا ، مگر ما ماده موثره چند قلم دارو را در ایران تولید می کنیم؟
نظر شما
ادامه