کد خبر: ۴۸۶۰۸
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در سال گذشته از ورود 203 تن گوشت آلوده به سطح بازار جلوگیری شد و همچنین 250 تن محصولات پروتئینی آلوده نیز از سطح مغازه‌های شهر جمع‌آوری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر شهرام موحدی» در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه دام و طیور و دامپزشکی اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه محلی برای ملاقات فعالان صنعتی و ارائه آخرین دستاوردها به‌منظور رشد هر چه بیشتر آن صنعت است و آشنایی این فعالان با یکدیگر، موجب رونق هر چه بیشتر کسب‌وکارها می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: صنعت دام و طیور، بزرگ‌ترین صنعت کشور پس از صنعت نفت است و گردش مالی مرغداری‌های کشور سالانه 135 هزار میلیارد تومان بوده و این عدد برای محصولات دامی بیش از 100 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: دامپزشکی در ایران حدود یک قرن قدمت دارد و قانون سازمان دامپزشکی نیز در سال 1350 به تصویب رسیده است.

موحدی یادآور شد: نتایج عملکرد دامپزشکان در صنعت دام و طیور و سلامت مردم بسیار قابل توجه بوده اما از دیده‌ها پنهان است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان متذکر شد: سازمان دامپزشکی وظایف متعددی دارد که نظارت بر کشتار در کشتارگاه‌ها، نظارت بر سلامت پرورش دام و طیور و آبزیان و واکسن زدن به حیوانات ولگرد بخشی از این فعالیت‌هاست.

وی تأکید کرد: استان اصفهان دارای 32 کشتارگاه دام و 18 کشتارگاه طیور است و در پی بازرسی سخت‌گیرانه و مستمر سازمان دامپزشکی بر این کشتارگاه‌ها، در سال گذشته از ورود 203 تن گوشت آلوده به سطح بازار جلوگیری شد و همچنین 250 تن محصولات پروتئینی آلوده نیز از سطح مغازه‌های شهر جمع‌آوری شد که استفاده هر گرم آن برای مردم می‌توانست تبعات زیان باری داشته باشد.

موحدی همچنین تصریح کرد: همه این اتفاقات به دلیل وجود دانش کافی تولیدکنندگان اصفهانی حاصل شده و استان اصفهان در این حوزه جزو برترین استان‌های کشور است.

 

نظر شما
ادامه