کد خبر: ۴۸۶۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود:با توجه به شرایط پیش‌آمده، ناچار هستیم واکسن‌های مورد نیاز حوزه دام و بیماری‌های مشترک انسان و دام را زودتر از زمان‌بندی سالانه تامین و در مناطق درگیر توزیع کنیم ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از افزایش همکاری ها با موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برای تکرار واکسیناسیون دام ها و پیشگیری از بروز بیماری های مشرک بین انسان و دام در مناطق سیل زده کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در حاشیه دیدار نوروزی جامعه دامپزشکان ایران که در دفتر جامعه دامپزشکان برگزار شد، با اشاره به وقوع سیل در استان های مختلف کشور و نیاز به واکسن گفت: سال گذشته با همکاری موسسه رازی در تامین به موقع واکسن ها، ایمن سازی مطلوبی علیه بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام شد اما با وقوع بحران جدید و به منظور ایمن سازی مناطق درگیر سیل و حاشیه آن، در بیماری هایی مانند آبله، لمپی اسکین، شاربن و لپتوسپیروز نیاز است واکسیناسیون تکرار شود.

وی افزود: در هفته های اخیر با افزایش همکاری ها بین سازمان دامپزشکی و موسسه رازی، واکسن های تولیدی در این موسسه بلافاصله در اختیار سازمان دامپزشکی قرار گرفت تا در مناطق سیل زده توزیع شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده، ناچار هستیم واکسن های مورد نیاز حوزه دام و بیماری های مشترک انسان و دام را زودتر از زمانبندی سالانه تامین و در مناطق درگیر توزیع کنیم.

دکتر رفیعی پور همچنین از تحویل واکسن آبله از موسسه رازی به سازمان دامپزشکی در هفته های گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی سایر واکسن های مورد نیاز نیز در اختیار سازمان قرار گیرد تا با همکاری موسسه رازی بتوانیم بحران سختی که برای دامداران به وجود آمده است را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با تولیدات موسسه رازی، ایمن سازی مناسبی در کشور صورت گرفت و در بیماری های مشترک انسان و دام، دام، آبزیان و طیور اپیدمی گزارش نشد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم امسال نیز با تامین به موقع واکسن ها، از بحران پیش آمده عبور کنیم.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
با سلام به اطلاع رییس سازمان دامپزشکی برسانید که مدت های زیادی است که واکسن لپتوسپیروز توسط موسسه رازی تولید نمی شود ؟ و همچنین دام ها توسط همکاران خود سازمان دامپزشکی بر علیه بیماری لپتوسپیروز واکسینه نمی گردند ؟ لطفا در مصاحبه ها دقت فرمایند .
ناشناس
|
Czechia
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
......................... ما تو کرمانشاه یک ماهه منتظر آبله بزی هستیم تازه بعد از یک ما کمی بهمون دادند.
مهرماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
2
شگفتا!!!
یعنی رییس سازمان دامپزشکی نمیدونن واکسن لپتوسپیروزجزو واکسن های پایه نیست و توسط بخش خصوصی و با درخواست و پرداخت هزینه از سوی دامدار،
انجام میشه!!!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
1
1
تو استان لرستان هر چی آقای مهندس علی حسین ولدی پیگیری
کردن واکسن نیومد موسسه میگه باید منتظر باشیم لطفا از موسسه بپرسید مشکل کجاست؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
0
چند سالی هست واکسیناسیون شاربن حذف شده،لرستان چند نقطه تب برفکی زدن، خیلی محدود
نظر شما
ادامه