کد خبر: ۴۸۶۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بوشهر، لرستان و سمنان

 

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد:
برگزاری کارگاه مدیریت بهداشتی در مرغداری‌های بوشهر


مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداری‌های استان بوشهر خبر داد.

هوشنگ شریفی در کارگاه آموزشی مدیریت بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداری‌های اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با همه توان خود برای رعایت مسایل بهداشتی در مجتمع‌های تحت پوشش تلاش و فعالیت می‌کند و شاهد فعالیت ارزشمند این اداره کل هستیم.
وی افزود: رعایت مسایل بهداشتی در مرغداری‌ها ارزش بسیار زیادی دارد و انتظار داریم که بتوانیم این امر را به شکل مطلوب نهادینه کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداری‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: این کارگاه با مشارکت اداره کل دامپزشکی و اداره کل تعاون استان در حال برگزاری است و مدیران واحدهای مرغداری، متخصصان امور طیور، دامپزشکان و اعضای امور طیور و اعضای نظام پزشکی استان در این دوره حضور دارند. شریفی یادآور شد: آموزش و بازآوری امور بهداشتی و مسائل امنیت زیستی امری مهم و ارزشمند است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه و مدرس این دوره آموزشی نیز اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تاکنون گام‌های ارزشمندی در راستای نهادینه کردن بهداشت در مرغداری‌ها و سایر اماکن انجام داده و انتظار می‌رود که نتایج ارزنده‌ای در بر داشته باشد.
محمد طوایف افزود: مدیریت، پیشگیری و امنیت زیستی در واقع سه رکن اساسی در فعالیت یک واحد پرورشی طیور و مرغداری است که همه باید نسبت به رعایت این موارد دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: آگاهی و دانش روز، شناخت از بیماری‌ها و اصول پیشگیری برای مدیران واحدهای مرغداری امری ضروری و بسیار با اهمیت تلقی می‌شود.
طوایف تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برای اصناف مواد غذایی و دامداری‌ها و مرغداری‌ها باید همواره برگزار شود تا شاهد بهداشتی کردن این اماکن به بهترین شکل باشیم.

 

-------------------------------------

 

جمع‌آوری بیش از288 هزار تخم‌مرغ چینی در لرستان!

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: تخم‌مرغ‌های چینی از بازار لرستان جمع‌آوری شدند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اعلام این خبر افزود: در این راستا تاکنون 288 هزار و 544 عدد تخم مرغ چینی در استان جمع‌آوری شدند که از این تعداد 3 هزار و600 عدد معدوم شده است.

دکترگودرزی افزود: از این تعداد تخم‌مرغ چینی، تعداد 22هزار و500 عدد در بروجرد جمع‌آوری شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان از تمامی واحدهای تولید تخم‌مرغ استان خواست تاریخ تولید و نام شرکت خود را بر روی تخم‌مرغ‌ها درج کنند.

 

--------------------------------------

 

نتایج نهایی مسابقات فوتسال دامپزشکی اعلام شد

 

در یک دوره مسابقات دامپزشکی که به صورت دوستانه با حضور چهار تیم  از استان های تهران -سمنان -خراسان  رضوی  و خراسان شمالی  به مدت 2 روز در سالن شهید باهنر گرمسار برگزار شد نتایج نهایی ذیل به دست آمد :

مقام اول به تیم دامپزشکی استان خراسان رضوی رسید و تیم دامپزشکی استان تهران مقام دوم  و تیم دامپزشکی استان سمنان مقام سوم را کسب کردند. 

یادآور می‌شود:این مسابقات به همت اداره کل دامپزشکی استان سمنان  به میزبانی گرمسار برگزار شد.

 

نظر شما
ادامه