کد خبر: ۴۸۶۶۵


مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان به همراه اساتید دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز از اکیپ های واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری های دامی مستقر در مناطق سیل زده شهرستان هویزه بازدید کرد و توصیه های لازم فنی جهت ارائه خدمات بهتر را ارائه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، «دکتر مصطفی کنارکوهی» طی این بازدید ضمن ارائه توصیه های فنی به سرپرستان اکیپ های اعزامی مبارزه با بیماریهای دامی و تاثیر عملکرد اکیپ های فوق در پیشگیری و ممانعت از بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام بر حفظ و صیانت از سرمایه های دامی استان و کشور تاکید کرد.

دکتر کنارکوهی با حضور در مناطق سیل زده  شهرستان هویزه گفت: تمام تلاش دامپزشکی پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر دار دامی و قابل انتقال از دام به انسان است و علاوه بر واکسیناسیون و نظارت بر واحدهای پرورش دام و طیور، اکیپ های دامپزشکی وضعیت بیماری در گله های روستایی و مناطق سیل زده و پرخطر را نیز بررسی و پایش می کنند.

کنارکوهی با بیان این موضوع که علاوه بر اینکه ادارات دامپزشکی  شهرستان‌ها ی استان کار واکسیناسیون در مناطق سیل زده را انجام می دهند افزود: اکیپ های عملیاتی از استان های  همجوار و معین نیز در منطقه مستقر و مایه کوبی دام ها جهت کنترل بیماری‌های احتمالی دام پس از سیل را نیز انجام می دهند زیرا ممکن است پس از وقوع سیل برخی از بیماری‌های مشترک و واگیردار خودش را نشان دهد.

وی افزود: همچنین سم‌پاشی محوطه دامداری‌های سطح استان نیز در دستور کار قرار گرفت و عملیات ضدعفونی کردن و  درمان رایگان دام ها نیز در حال انجام است.

کنارکوهی بیان کرد: توصیه ما به دامداران چه در حوزه سیل و غیرسیل این است با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را در بحث واکسیناسیون بیماری های دامی همچون تب برفکی، شاربن ولمپی‌اسکین داشته باشند.




نظر شما
ادامه