کد خبر: ۴۸۶۸۳
 
 

عده ای از افراد که خود را حامیان حقوق حیوانات معرفی کردند، روز پنجشنبه مقابل ساختمان شهرداری بومهن در استان تهران تجمع و اعتراض خود را نسبت به آنچه «رفتار نامناسب ماموران زنده گیری سگ‌های سرگردان در شهرهای بومهن، رودهن و پردیس» خواندند اعلام کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا این افراد تاکید کردند که خواهان رفتار و برخورد مناسب ماموران زنده گیری با حیوانات در شهرستان پردیس هستند.

یکی از این تجمع کنندگان که خود را برای خبرنگار ایرنا «مریم» معرفی کرد گفت: در احادیث دینی نیز توصیه و تاکیدهای فراوان به رفتار مناسب با حیوانات شده است؛ ما از نحوه زنده گیری حیوانات سرگردان در شهرستان گلایه داریم.

وی مدعی شد که تصاویری را از نحوه رفتار نامناسب برخی ماموران در زنده گیری حیوانات در شبکه های اجتماعی دیده است.

این تجمع کننده افزود: به ما گفته بودند سگ ها را پس از زنده گیری در «گندک» دماوند که محل تخلیه زباله است نگه می دارند اما پس از مراجعه به آنجا هیچ سگی مشاهده نکردیم و می خواهیم که مسئولان محل نگهداری آنها را اعلام کنند.

وی گفت: برای غذارسانی به حیوانات باید به نقاط مختلف شهرستان برویم در صورتی که اگر آنها در محل مشخصی نگهداری شوند، حامیان حقوق حیوانات نیز به راحتی به آنها رسیدگی می کنند.

این فرد تاکید داشت که که حامیان حقوق حیوانات با غذارسانی، عقیم سازی، واکسیناسیون و انگل زدایی از سگ‌های سرگردان مراقبت می‌کنند.

به گزارش ایرنا تجمع این افراد در حالی امروز برگزار شد که طی ماه های گذشته وجود سگ های سرگردان در نقاط مختلف شهرستان پردیس همواره محل انتقاد و گلایه شهروندان بوده است و تاکنون خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز چند خبر و گزارش از مشکلات شهروندان در این زمینه تهیه کرده است.

شهروندان گلایه دارند که وجود سگ های سرگردان و ولگرد محیط و محل زیست انسان ها را آلوده می کند؛ همچنین بارها مشاهده شده با حمله این حیوانات بویژه سگ ها به افراد بخصوص کودکان، مشکلات فراوانی ایجاد شده است.

این شهروندان همواره برخورد با سگ ها و دیگر حیوانات سرگردان و ولگرد را از مسئولان مطالبه کرده اند.

در جریان تجمع این افراد امروز، خبرنگار ایرنا تلاش کرد با مسئولان شهرداری بومهن درباره موضوع و نیز پاسخ به ادعای تجمع کنندگان درباره رفتار ماموران زنده گیری این نهاد مصاحبه کند که همکاری نکردند و پاسخگو نبودند.

پردیس با 250 هزار نفر جمعیت یکی از 16 شهرستان استان تهران به شمار می رود که سال 1391 تاسیس شد و در حدود 20 کیلومتری شرق پایتخت قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه