کد خبر: ۴۸۶۹۳

«دکتر زینب محمد خانی» مدیر کل دامپزشکی استان لرستان در گفتگوی خبری با واحد خبر مرکز لرستان از میزان خسارات وارده به صنعت پرورشی دام، طیور و آبزیان استان در سیل اخیر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، «دکتر محمد خانی» مدیر کل دامپزشکی لرستان در گفتگو با واحد خبر مرکز لرستان گفت: باتوجه به اتفاق سال 98 در اثر سیلاب، دامپزشکی در حوزه های دام، طیور و آبزیان دچار خسارات سنگینی شد.

وی افزود: لرستان در کنار استان چهار محال بختیاری یکی از قطبهای تولید ماهیان سردابی می باشد که بین 33 تا 40 درصد بچه ماهی قزل آلای تولیدی کشور در استان لرستان تولید می شود. اما متاسفانه این حادثه بسیاری از استخرهای ماهی لرستان را با خسارات سنگین 80 تا 100 درصد روبرو کرد و در حدود 7 هزار تن ماهی در اثرسیلاب ازبین رفت.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان یادآورشد:ماهمچنان درحال بررسی میزان تلفات هستیم و تا به حال حدود 5000 راس دام سبک، 550 راس دام سنگین ، 18 راس مادیان و حدود 38 هزار قطعه مرغ گوشتی از بین رفته است.

محمدخانی گفت: دامپزشکی با تمام توان و قوای خود و با یاری گرفتن از دستگاههای پشتیبان، عملیات بهداشتی را در بعد از سیل انجام می دهد.

لذا با ورود بموقع تیمهای عملیاتی در سطح استان و اعزام تیمهای دامپزشکی از استانهای کرمانشاه، مرکزی، همدان، اصفهان و ایلام در کنار اکیپهای دامپزشکی لرستان اقدام به واکسیناسیون دامها، سمپاشی، ضدعفونی اماکن دامی، جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه دامهای تلف شده در مناطق سیل زده گردید که این اقدامات ازبروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام در مناطق سیل زده جلوگیری و امکان بروز بیماریهایی همچون شاربن، لمپی اسکین و ppr را کاهش می دهد.

ایشان یادآور شدند که: به هم استانیهای عزیز این اطمینان و آرامش خاطر را می دهیم که از حیث مسائل بهداشتی ایمن هستند و دامپزشکی مشغول انجام فعالیتهای مربوطه در مناطق سیل زده استان می باشد.

 
نظر شما
ادامه