کد خبر: ۴۸۷۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: واردات یک میلیون و 150 هزار راس دام برای کشور مصوب شده که زمینه واردات آن از کشورهای اروپایی و آمریکایی به زودی آغاز می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر کامیار داهیم» اظهار کرد: به دنبال صدور مجوز ورود یک میلیون و 150 هزار راس دام زنده به کشور برای تنظیم بازار گوشت، بخش اعظم این دام‌ها از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان خواهد شد.

وی افزود: قرنطینه دامی بازرگان از قرنطینه‌های مهم مرزی کشور بوده که به دلیل قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال و دستیابی به کشورهای آسیایی و اروپایی، سالانه میلون‌ها تن فرآورده‌های دامی در این قرنطینه کنترل و از کشور ترانزیت، صادر و یا وارد می‌شود .

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: برای وادات دامهای زنده از طریق مرز بازرگان تمامی اختیارات لازم به قرنطینه دامی این مرز داده شده و کنترل ها و آزمایشات میکروبی لازم در این قرنطینه برروی آنها صورت خواهد گرفت .

وی بیان داشت: ضمن بررسی اسناد و مدارک و کنترل آنها بازدید بالینی از محموله‌های دام وارده و تطبیق اسناد در کمترین زمان با هماهنگی گمرک بازرگان اقدامات لازم صورت و محموله‌ها ترخیص و به اولین کشتارگاهی که سازمان دامپزشکی مشخص کرده ارسال خواهد شد.

داهیم با بیان اینکه دام های زنده از کشورهایی که با آنها پروتکل بهداشتی امضا شده وارد می شود افزود: آذربایجان‌غربی و مرز بازرگان منطقه تعیین شده برای ورود این دام های زنده است که مذاکرات لازم در این خصوص انجام و مجوزهای مورد نیاز نیز صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: واردات یک میلیون و 150 هزار راس دام برای کشور مصوب شده که زمینه واردات آن از کشورهای اروپایی و آمریکایی بزودی آغاز خواهد شد.

وی تعدیل قیمت و تنظیم بازار گوشت را از مهمترین اهداف این واردات اعلام و اضافه کرد: امیدواریم با این واردات، شاهد کنترل و ساماندهی بازار گوشت در استان، منطقه و نیز تعدیل سازی قیمت آن باشیم.

داهیم با تاکید بر اینکه نقل و انتقال دام زنده و جابجایی در آذربایجان‌غربی بین شهری و حتی بین استانی بدون مجوزهای لازم دامپزشکی ممنوع است، اظهار داشت: این امر در کاهش قاچاق دام در این استان بسیار موثر بوده و باعث شده میزان قاچاق دام طی ماه‌های گذشته کاهش یافت.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
سالانه میلون‌ها تن فرآورده‌های دامی در این قرنطینه کنترل و از کشور ترانزیت، صادر و یا وارد می‌شود؟؟؟؟

میلیونها تن؟؟؟؟
مجید
|
United States of America
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
ایا واردات دام زنده از اروپا و امریکا مشمول تحریم ها نیست؟
ترانسفر پول برای ای گونه خرید ها به اروپا و امریکا از طریق بانک با مشگل مواجه نمیشه؟
ناشناس
|
France
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
از آمریکا؟؟؟!!
نظر شما
ادامه