کد خبر: ۴۸۷۷۸


«جلال الدین شریعتمدار» با اشاره به نظارت بهداشتی بر کشتارگاه اشکذر، از معدوم سازي 6 تن قطعات مرغ و آلایش های خوراکی آلوده در اين كشتارگاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر با اشاره به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر محل تولید و عرضه فراورده های خام دامی تصریح کرد: عدم انجام نظارت اصولی از سوی کارشناسان دامپزشکی مخاطره‌آمیز و عدم توجه کافی به کیفیت محصولات مورد عرضه، موجب بروز بیماری‌های مشترک و به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه می باشد.

شریعتمدار عنوان کرد: در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه، پیرو بازرسی های مستمر این اداره از اماکن تولید و عرضه فراورده های خام دامی و انجام نمونه برداری و آزمایش های میکروبی مقدار 6 تن قطعات مرغ و آلایش های خوراکی آلوده در یکی از کشتارگاه طیور این شهرستان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

وی افزود: محموله ضبط شده به پودر گوشت تبدیل و مورد مصرف حیوانی قرار می گیرد.

نامبرده در پایان افزود: شهروندان محصولات مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی محصول که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضاء می باشد؛ توجه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به شماره تلفن  32723575 شبکه دامپزشکی اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.


نظر شما
ادامه