کد خبر: ۴۸۸۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی همدان و آذربایجان شرقی

 

مورد مشکوک آنفلوآنزای پرندگان در همدان در سه سال گذشته گزارش نشده است!

 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تاکنون در استان موردی از آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده است.

دکتر احمد کریمی مخصوص افزود: در سه سال گذشته هیچ مورد مشکوک یا مثبت آنفلوآنزا در مرغداری‌های استان دیده نشده و در حال حاضر وضعیت این واحدها بسیار خوب است.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلای مرغداری‌ها به آنفلوآنزا انجام آزمایش‌های لازم، کشیک‌های آماده باش دامپزشکی و آموزش مرغداران و تاکید بر روابط بهداشتی و قرنطینه‌ای به ویژه در ورودی رزن و صالح آباد مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر کریمی مخصوص از شهروندان نیز خواست تلفات پرندگان خانگی در حریم خصوصی خود را به اداره بهداشت گزارش دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به متغیر بودن آب و هوا، مرغداری‌ها برنامه‌هایی در نظر گرفته‌اند که با تغییر وضعیت آب و هوا، مرغ‌ها دچار تلفات نشوند.

مدیرکل دامپزشکی همدان درباره بیماری آبله در قناری‌ها، گفت: بحث اطلاع رسانی به دارندگان این نوع پرنده خانگی و کنترل مراکز فروش قناری‌ها مواد ضدعفونی در اختیار آنها قرار می‌دهند چراکه بیماری آبله ویروسی بوده و باید تاول‌هایی که ایجاد می‌شود هر روز با مواد ضدعفونی شستشو داده شود و قناری‌های سالم و نا سالم را جدا کنند.

 

--------------------------------------------

 

فعالیت های دامپزشکی موجب افزایش ضریب امنیت سرمایه گذاری در بخش دامپروری می گردد


فعالیت های دامپزشکی باعث ضریب امنیت سرمایه گذاری در بخش دامپروری گردیده است و در این راستا آماده توسعه همکاریها با این اداره می باشیم.

مهندس علیرضا مقیمی مدیر عامل منطقه آزاد تجاری ارس ضمن قدردانی از تلاش های دامپزشکی استان و شهرستا جلفا در این منطقه که موجب کاهش چشمگیر بیماری های دامی و مشترک گردیده است، افزود: فعالیت های دامپزشکی باعث ضریب امنیت سرمایه گذاری در بخش دامپروری گردیده است و در این راستا آماده توسعه همکاری ها با این اداره می باشیم.
دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان نیز آمادگی این اداره کل را برای توسعه همکاری با منطقه آزاد ارس جهت ارائه بهتر خدمات دامپزشکی به سرمایه گذران بخش دامپروری اعلام نمود و خاطر نشان کرد: دامپزشکی آذربایجان شرقی با بهره گیری از تخصص کارشناسان زبده خود با تمام توان در راستای نیل به اهداف عالی سازمان دامپزشکی کشور که همانا حفظ و حراست از سرمایه های دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه است گام مؤثری بر می دارد.
وی همچنین اعلام نمود: داکت های ضدعفونی پیشرفته مستقر در قرنطینه های مرزی جلفا و نوردوز در کاهش ورود بیماری های واگیر دامی بسیار موثر بوده است، و برنامه آینده ما احداث قرنطینه دامی منطقه ای مجهز وپیشرفته در این شهرستان است.

 

 

نظر شما
ادامه