کد خبر: ۴۸۸۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم ملی روز جهانی دامپزشکی:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: کنترل آنفلوانزای پرندگان در شرایط بحرانی، از جمله نمونه‌های موفقیت در وضعیت سخت و باوجود کمبودهاست ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال ۹۷ اگر ویروس آنفلوانزا با سرعتی که درحال گسترش بود، ادامه می‌یافت بیش از ۴۵ میلیون قطعه طیور تخمگذار از بین می‌رفت و با صرف بودجه و واردات نیز امکان تهیه نیاز کشور وجود نداشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صبح قزوین، «دکتر علیرضا رفیعی پور» پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم ملی روز جهانی دامپزشکی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سال 97 و 98 به همت فعالیت جمعی سال آرامش در تولید صنعت طیور است

وی ادامه داد: سال 95 و 96 با سختی همراه بود؛ در حوزه صنعت طیور ما در شرایطی قرار داریم که تکنولوژی برتر هستیم، یعنی این صنعت به مرحله‌ای رسیده که می‌توان با یک اپراتور فعالیت‌های یک واحد طیور را انجام داد با این حال آنفلوانزا نیز مطرح است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ابراز کرد: صنعت طیور طی 60 سال گذشته حوزه صنعتی خود را به همراه دارد، اما همچنان ناملایماتی را در زمینه طیور مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: بیشترین خدمت و کم‌ترین بهره را تولیدات واقع در روستاها شامل می‌شوند و ما باید به این دیت تولیدکنندگان قول دهیم که اقدامات لازم و خدمات بهداشتی را به این قشر ارائه دهیم.

در حوزه زیرساخت‌ها با کمبود مواجه ایم

این مقام مسئول عنوان کرد: در اعتبارات، زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و خدمات و امکانات همواره کمبودهایی وجود دارد، اما باید در شرایط کنونی که با تحریم مواجه هستیم از کمبودها با موفقیت عبور کنیم

وی ادامه داد: کنترل آنفلوانزا پرندگان در شرایط بحرانی که در گذشته آینده با چنین شرایطی مواجه نمی‌شویم، از جمله نمونه‌های موفقیت در وضعیت سخت و باوجود کمبودهاست و این به دلیل همکاری همه جانبه و همدلی بود

رفیعی پور بیان کرد: جایگاه واکسیناسیون به این معناست که درصورت نبودن آن صنعتی ساختن طیور امکانپذیر نبود و ارزش واکسیناسیون نیز به معنای تامین سلامت دام، طیور و آبزیان و در نتیجه سلامت فرد و جامعه با امنیت غذایی و کاهش هزینه تولیداست

وی افزود: در سال97 اگر ویروس آنفلوانزا با سرعتی که درحال گسترش بود، ادامه می‌یافت بیش از 45 میلیون قطعه طیور تخمگذار از بین می‌رفت و با صرف بودجه و واردات نیز امکان تهیه نیاز کشور وجود نداشت؛ اما به لطف الهی و کنترل این عدد به زیر 800 هزار قطعه رسید.

کنترل چالش آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در قزوین

«فاطمه خمسه» در این مراسم اظهار کرد: قزوین عملا استانی کشاورزی است و باغستان سنتی نشان از کشاورزی پویا است و پس از ان صنعت را در خود جای داده و از جمله ۱۰استان برتر در زمینه کشاورزی است

وی ادامه داد: آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در چند سال اخیر تبدیل به چالش شده است و این موضوع در قزوین از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا سهم بزرگی از صنعت طیور را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: باتوجه به جایگاه صنعت طیور در استان؛ قزوین فعالیت‌هایی جدی را در زمینه آنفلوانزا پرندگان شروع کرد و با واکسیناسیون این آمار را به حداقل و صفر رساند.

افتتاح نخستین فاز مرغ تخمگذار در نودهک تاکستان

وی افزود: در سال رونق تولید خلاء مرغان تخمگذار از دست رفته جبران شده و نیازهای استان و خارج از استان فراهم شده است؛ البته باید زیرساخت‌هایی برای اینده مرغان تخم گذار و صنعت طیور درنظر گرفت که آمایش سرزمینی در این راستا دارای اهمیت است.

این مسئول عنوان کرد: در اردیبهشت ماه نخستین فاز از چهار فاز مرغ تخمگذار در نودهک تاکستان افتتاح می‌شود و با راه اندازی آن بسیاری از مشکلات استان حل و فصل می‌شود.

«عبدالمحمد زاهدی» ادر ادامه این مراسم ابراز کرد: دامپزشکی از نظر علمی جایگاهی بین رشته‌ای دارد و به لحاظ اجرایی فعالیتی بین بخشی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار قزوین عنوان کرد: موضوع طیور و دام از دو بعد اقتصادی و بیماری‌های مشترک دام و انسان دارای اهمیت است و همین حساسیت موضوع را نشان می‌دهد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
1
0
روز جهانی دامپزشکی بر تمامی ایثار گران این حرفه در کشورمان مبارک باد .
این روز با نهایت شکوه خود در قزوین از سوی اداره کل دامپزشکی قزوین برگزار گردید. دست یکایک این عزیزان درد نکند .
بدون شک برگزاری این نوع همایش های کم نظیر برای دامپزشکی ، در جامعه جایگاه ممتازی را رقم میزند.
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
1
0
این روز را به اقای دکتر رفیعی پور خیلی تبریک می گویم چرا که با حضور در اتاق بیشتر همکاران دامپزشکی شهرستان قزوین باعث دلگرمی این همکاران شد
امیدوارم موفق و موید باشید
نظر شما
ادامه