کد خبر: ۴۸۸۰۲

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: روز آمدی و اینکه با علوم و فنون روز حرکت کرده و جلودار در این حوزه باشیم و برنامه ها را بر این مدار تنظیم کنیم نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی ما دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «داود محمدی» در مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی که امروز (شنبه ۷ اردیبهشت) در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: قزوین قبل از اینکه استان صنعتی باشد، استانی کشاورزی است به طوری که مقام معظم رهبری در سفر به استان قزوین تعبیر دشت بی بدیل قزوین را به کار بردند و در خصوص نقش این دشت در تأمین امنیت غذایی مطالبی را فرمودند. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه تولیدات دام و طیور، استان قزوین از جایگاه برجسته ای برخوردار است و باید تقاضا کنیم در این خصوص نگاه ویژه ای به استان قزوین شود.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در کنترل آنفلوانزای فوق حادپرندگان افزود: در شرایطی که تحت تحریم های ظالمانه هستیم اگر این امر صورت نمی گرفت با چالش های جدی در تولید و اشتغال مواجه می شدیم و بسیاری از سرمایه های اساسی را از دست می دادیم که به زودی قابل جبران نبود و این اقدام به هنگام در کنترل آنفلوانزای پرندگان جای تشکر دارد.

محمدی تأکید کرد: صاحبان این صنعت هم همکاری خوبی را در این موضوع داشتند و با مدیریت عالی استاندار و تعاملات فرابخشی، از این گردنه سخت با کمترین آسیب عبور کردیم. 

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری تصریح کرد: توجه به پیشگیری نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و واکسیناسیون و پیشگیری می تواند در این حوزه بسیار موثر باشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دیگر روزآمدی است که جزو آموزه های دینی ما است و در حدیثی هم آمده است کسی که روزگاران را شناخت غفلت نمی کند و خود را با روزگاران منطبق می کند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه با علوم و فنون روز حرکت کرده و جلودار در این حوزه باشیم و برنامه ها را بر این مدار تنظیم کنیم نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی ما دارد.

در ادامه نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شعار روز جهانی دامپزشکی مبنی بر جایگاه و ارزش واکسیناسیون، جلساتی در کشورهای مختلف با این شعار برگزار می شود.

«حمیده زرآبادی» افزود: قزوین در مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پیشرو بود و از همین رو هم این مراسم  امروز در قزوین برگزار شد و امیدواریم تجربیات در این حوزه مبادله شود.

وی توضیح داد: قزوین علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، نیازهای مربوط به دیگر استان ها را هم تأمین می کند و در این بخش واحدهای مختلف یکسری مشکلاتی دارند که یک بحث در خصوص تأمین نهادها بوده و مشکل دیگر در خصوص جابه جایی واحدهایی است که پرندگان را نگهداری می کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لازم است مکان مناسب برای نگهداری پرندگان و مواردی که موجب می شود آنفلوانزای پرندگان شیوع یابد، مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه