کد خبر: ۴۸۸۱۳

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: باتوجه به تخصیص ارز، میزان واردات و نظارت‌هایی که وجود دارد تا عرضه گوشت قرمز به بازار کم نباشد عرضه بیشتری را نسبت به مصرف عمومی شاهد هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای، در خصوص عدم کاهش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار علی رغم واردات و توزیع گوشت گرم و منجمد، گفت: بیش از نیاز بازار داخلی کشور گوشت قرمز وارد می‎‌‍‌شود و این احتمال وجود دارد که بصورت کوتاه مدت در سردخانه ها نگهداری شود. ذخیره سازی در حال حاضر از مصرف بیشتر است.

امکان قاچاق گوشت‌های وارداتی وجود دارد

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این امکان وجود دارد گوشت‌های گرم و منجمد وارداتی از مرزهای کشور به صورت قاچاق خارج شوند، تصریح کرد: براساس بررسی‌هایی که در مقیاس استانی و شهرستانی که داشته‌ام اگر نیاز شهرستانی به گوشت 20 تن  بوده با تزریق 60 تن گوشت نیز کماکان روند صعودی قیمت‌ها وجود دارد.

عده‌ای با افزایش قیمت به دنبال انبار کردن گوشت‌ قرمز وارداتی هستند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد عده‌ای به دلیل نگرانی از افزایش قیمت به دنبال انبار کردن گوشت‌های قرمز وارداتی هستند، ادامه داد:  باتوجه به تخصیص ارز، میزان واردات و نظارت‌هایی که وجود دارد تا عرضه گوشت قرمز به بازار کم نباشد عرضه بیشتری را نسبت به مصرف عمومی شاهد هستیم.

دستگاه‌های نظارتی بازار گوشت قرمز را بررسی کنند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید بررسی دقیقی را از بازار گوشت قرمز داشته باشند تا مشخص شود عدم کاهش قیمت گوشت قرمز علی رغم واردات بیش از نیاز داخلی به این محصول چیست.

 
نظر شما
ادامه