کد خبر: ۴۸۸۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

«دکتر حبیب امانی پور» در هور نیوز نوشت:

۲۰ کیلومتر راه بسیار کوتاهی بود برای رسیدن به بی پناهی مردمی که خانه، امید و آینده ای که به آن دلبسته بودند را از دست داده اند. از نخل های زرد شده ی غرق در آب و پلاستیک های نگه دارنده ی صیفی جات و گندم های تلف شده که بگذریم این ۲۰ کیلومتر ناقابل تمام می شود. با ورود به این محل، اولین چیزی که توجه یک دامپزشک را به خود جلب می کند دام هایی است که مابین چادرهای اهدایی با بی نظمی جا خوش کرده بودند.

از روزهای ابتدایی وقوع سیل تا به امروز، دام های به شدت گرسنه، تشنه و ضعیف اکثرا آلوده به بیماری های انگلی، کمبود املاح و ویتامین بودند که نیاز مبرم به علوفه و انواع دارو و درمان داشتند.

وضعیت پرندگان نیز بهتر از دام ها نبود و آنها نیز در شرایط کاملاً نامناسبی بسر می بردند و نیاز به رسیدگی و درمان فوری داشتند. با دیدن این وضعیت فورا از شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی خوزستان درخواستی ارسال دارو کردم که با توجه به بروکراسی اداری و فعال نبودن تمام ظرفیت جهاد کشاورزی این درخواست در پیچ و تاب های اداری محو و روند آن به کندی پیش رفت.

از طرفی بخاطر این شیوه نگهداری دام ها در حد فاصل بین چادرها، بیم انتقال و شیوع بیماری های عفونی به ساکنین منطقه مخصوصا کودکان می رود که با توجه روزهای گرم پیش روی خوزستان، در صورت عدم رسیدگی و بسیج نیروهای متخصص و کمک های مردمی، شیوع بیماری های عفونی در بین دامها و اتلاف تنها سرمایه های مردم منطقه امری حتمی خواهد بود.

همچنین بجز اتلاف احشام، امکان انتقال بیماری های پوستی، عفونی و انگلی بین انساها نیز وجود دارد که پیامدهای آن دامنگیر سایر نقاط استان هم خواهد شد.

لذا ضرورت دارد شبکه دامپزشکی استان خوزستان و همه دامپزشکان جهت کمک و ارائه اطلاعات صحیح به شهروندان و دستگاه های اجرایی در سه فاز شناسایی نقاط بحرانی، معرفی به شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی جهت رسیدگی و رجوع چندباره جهت بررسی چگونگی اعمال انجام شده، نهایت هماری را داشته باشند.

لازم به ذکر است برای دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده به منظور جلوگیری از انتشار بیماری و تجمع حشرات موذی و آلودگی زیست محیطی با نظارت دامپزشکی می توان از طریق پیامک ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ و یا شماره تماس ۳۳۳۳۱۱۰۴ اطلاع رسانی کرد.

به گفته این دامپزشک، به دلیل استقرار احشام در کمپ‌ های تعیین شده، واکسیناسیون علیه بیماری شاربن علامتی، تب برفکی، آنتروتوکسمی و سمپاشی انگل‌های خارجی و درمان‌های حمایتی به شدت مورد نیاز است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
2
5
.............................. حکیم مهر جان یادداشت های هرکسی را نگذارید اول ببینید ایشان کی هستند ...................
پاسخ ها
محسنی پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ایشون یکی از فارغ التحصیلان دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز هستن. و تمام فارغ التحصیلان این دانشکده جز بهترین های ایران در خصوص دام بزرگ و مامایی و ... هستن
فرزاد
|
United States of America
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
1
اولین کار مدیران
تکذیب همه موارد فوق
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
5
سیل= عرصه ای برای خود نمایی افرادی که در زندگی خود هیچ دستاوردی نداشتند و ........ میخواهند خود را به تصویر بکشند.
بهتر است ایشان چند ورد از بیماری های مشترک را نام ببرند و بعد درباره همه گیر شدن بیماری در کل استان صحبت کند.
....................
نظر شما
ادامه