کد خبر: ۴۸۸۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
در سمینار مدیریت بهداشت دام در مناطق سیل‌زده عنوان شد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در حادثه سیل اخیر، شاهد حضور عوامل داوطلب دامپزشکی بودیم، کمااینکه امداد و نجات در کشور ما فقط مختص انسان است و کمکی به دام نمی‌کند ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در زمان وقوع بحران عملکرد ما در فضای اداری نمی‌تواند منتج به نتیجه شود، گفت: «در حادثه سیل اخیر، شاهد حضور عوامل داوطلب دامپزشکی بودیم، کمااینکه امداد و نجات در کشور ما فقط مختص انسان است و کمکی به دام نمی‌کند.»

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در سمینار مدیریت بهداشت دام در مناطق سیل‌زده که در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و تاثیر حضور نیروهای مدیریتی در تمام حوزه‌های اجرایی و دانشگاهی در محل وقوع سیل و سایر بلایای طبیعی، گفت: «اگرچه متاسفانه در کشور ما همچون کشورهای اروپایی انجمن‌های فعال و پرجمعیت حمایت از حیوانات وجود ندارند تا در مواقع بروز سیل، زلزله و ... به امداد حیوانات اعم از اهلی و وحوش منطقه مبادرت ورزند، امیدواریم با هم‌اندیشی در چنین همایشی، زمینه ایجاد جمعیتی مشابه امداد و نجات که تمرکز آن بر نجات انسان‌هاست نیز در این حوزه فراهم شود . »

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن یادآوری اینکه در سیل اخیر، بزرگترین خدمات دامپزشکی در دانشکده‌های دامپزشکی داشنگاه‌های مختلف و به صورت داوطلبانه ارائه شد، تصریح کرد: «از سایر دانشکده‌ها نیز دانشجویانی بودند که نامه زدند و اعزام شدند؛ وجود این افراد برای کشور غنیمت است.»

رفیعی‌پور برگزاری این سمینار را یک اتفاق مبارک در ابتدای سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: «بنده توفیق داشتم که در ۴ استان در بطن حادثه باشم و با خسارت دیدگان ملاقات کنم، چراکه وظیفه ماست که از درد و آلام مردم کم کنیم.»

وی ضمن همدردی دوباره با هموطنانی که به دلیل سیل اخیر جان و مال آنها به خطر افتاده است، افزود: «بر ‌اساس آنچه در بازدیدم از 4 استان مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان داشتم، عمق فاجعه، نه فقط شهر به شهر یا روستا‌ به ‌روستا، بلکه خانه ‌به ‌خانه متفاوت بود؛ فجایعی که آزاردهندگی صحنه‌های ناگوار و تاثر‌بار ناشی از سیل رخ داده در آن مناطق کم می‌کرد و موجب امید و ایجاد حس خوب بازسازی در همه می‌شد.»

رفیعی‌پور ادامه داد: «امکان ندارد که امروز آزمونی بهتر از بحران چه در دانشگاه و چه اجرا تجربه کنیم. علم و اجرا باید در کنار هم باشد. سیل یک تهدید بود و ما باید از این تهدید به‌عنوان فرصت برای افزایش آگاهی استفاده کنیم.»

وی گفت: «وقتی سیل فروکش کرد با هزاران تن گل، لاشه و فضولات مواجه شدیم که آموزش مقابله با آن در هیچ کتاب درسی نیامده بود و هیچ تجربه‌ای نداشتیم و لذا نمی‌توانستیم فی‌البداهه تصمیم بگیریم. این حجم از فضولات به مثابه یک کلونی از عوامل بیماری‌زاست و ما باید یک راهکار داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی در بحران‌های بعدی با آن مواجه شویم و آن را رفع کنیم. کمااینکه در حال حاضر در شرایط بحرانی پس از سیل با آلودگی آب و تزاید عوامل بیماری‌زا در حوزه انگلی مواجهیم.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور که همچون بسیاری از همایشهایی که در دانشکده‌های دامپزشکی حضور داشته، باز هم از مکان دانشگاه به عنوان مکان مقدس یاد کرد، افزود: «به عنوان مدیراجرایی سازمان دامپزشکی کشور انتظار داشتم تا در این همایش، دانشجویان دامپزشکی هم دعوت می‌شدند و حضور داشتند.»

وی با بیان اینکه ما باید با دو واژه مدیر عالم آشنا باشیم، تاکید کرد: «ترکیب این دو باید در کنار هم باشند تا بتوان در مدیریت بحران موفق شد. در اینکه باید آموزش و پژوهش و تحقیقات را به دانشجویان آموزش دهیم، شکی نیست، اما اینکه این عزیزان می‌توانند در آینده مدیران خوبی برای کشور باشند، من مطمئن نیستم. دلیلم هم این است که در همین بحران، امکان ندارد یک دانشجوی رتبه یک، اگر در بحران‌ها ورود نکرده باشد و تجربه نداشته باشد، در حوزه مدیریت موفق باشد.»

رفیعی‌پور تصریح کرد: «مطالعات مختصری در نحوه مدیریت دانشکده های دامپزشکی در کشورهایی مانند آمریکا و... نشان می‌دهد که در مقطعی از زمان تحصیل، دانشجویان خود را به کشورهای آفریقایی و مناطق سخت اعزام می‌کنند تا از نزدیک در مواجهه با سخت ترین چالشها، با شیوه مدیریت مشکلات به صورت تخصصی و عملیاتی آشنایی حداکثری پیدا کنند .»

لازم به ذکر است در همایش مدیریت بهداشت دامی در مناطق سیل زده که از صبح امروز در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی تهران با حضور مدیران ارشد سازمان دامپزشکی و دانشکده دامپزشکی و همچنین مدیرکل مدیریت بحران جهاد کشاورزی و رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آغاز به کار کرد؛ پس از سخنان رییس سازمان دامپزشکی و دکتر علی صفر ماکنعلی معاون پیشگیری و بهداشتی این سازمان، مدیران دامپزشکی استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان نیز به تشریح گزارش‌هایی از جزییات چرایی و چگونگی خسارات سیل در این مناطق برای انواع دامها و همچنین مخاطرات بهداشتی آن در منطقه در هفته های بعد از بروز سیل پرداختند .

منبع: روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور و حکیم مهر

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
دکتر جان این قولی کع راجع به ماذه ی 19 دادی چه شد حداقل برای کشتارگاهها که اجرا کن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
2
ایا تمام موارد و برنامه ها در این خصوص به طور دقیق در استان لرستان اجرا و عملی شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
خاطرنشان کرد: «بنده توفیق داشتم که در ۴ استان در بطن حادثه باشم و با خسارت دیدگان ملاقات کنم، چراکه وظیفه ماست که از درد و آلام مردم کم کنیم.»
دکتر عزیز
به قول معروف «تعارف کم کن و بر مبلغ افزا»
بجای این کارها ، از هر استان ، سه تا اکیپ کمکی به مناطق سیل زده می فرستادی.
بخش خصوصی چقدر ایثار کند؟
خودتان کاری بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
یی میخواد به حال و روز درآمدهای بخش خصوصی گریه کند و سازمان خوابیده و نمی بیند
اما توقع دارد که بخش خصوصی اقدام کند!
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
1
0
دکتر جان ، مدیران دامپزشکی بعد از سیل چه کمکی از شون ساخته بود ؟ وقتی تمام دامها را سیل با خودش برد مدیر این وسط چه کاره است؟ ...
نظر شما
ادامه