کد خبر: ۴۸۸۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر


رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: تحقیقات واکسن در کشور بسیار ضعیف است و نیاز به موسسات و مراکز تحقیقاتی بیشتر با توجه به تنوع دام وطیور ونیز گسترده بودن حوزه دامپزشکی کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدرضا صفری» در آیین گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی و تجلیل از دامپزشکان نمونه مازندران افزود: انجام واکسیناسیون زمانی مهم است که قبل از آن تحقیقات را داشته باشد و اکنون تنها مؤسسه تحقیقاتی در این بخش مؤسسه رازی را در کشور داریم.

وی، با اشاره به اینکه تحقیقات، بیماری‌ها و شیوه درست واکسیناسیون را باید به جامعه هدف و اعضای سازمان نظام دامپزشکی به درستی اطلاع و افراد نیز به این سمت به شکل تخصصی‌تر نگاه کنند، گفت: باید قبول کنیم در این حوزه دچار ضعف هستیم و با توانی که در سازمان وجود دارد، به دنبال بهبود وضع موجود باشیم.

۳۸ هزار عضو دامپزشک عضو سازمان نظام دامپزشکی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور به عضویت حدود ۳۸ هزار دامپزشک در رشته‌های مختلف در عضویت این سازمان اشاره کرد وگفت: حدود ۷۰ درصد اعضای این سازمان افراد جدید هستند.

دکتر صفری گفت: نیاز است که تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با سازمان نظام دامپزشکی نیز به موازات افزایش اعضا توسعه داده شود.

وی، شعار امسال، سازمان جهانی دامپزشکی، را به امر آموزش واکسیناسیون بیان کرد و گفت: موضوع واکسیناسیون حرفه سخت است و در تمام دنیا جز مشاغل سخت به حساب می‌آید، افزود: متأسفانه در ایران اعضای زیرپوشش سازمان نظام دامپزشکی کشور با وجود مواجه با انواع بیماری‌های سخت و واگیردار میان انسان و دام از کمترین مزایای مربوط به این امور بهره مند هستند.

تعرفه ارزان دامپزشکی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور همچنین با اشاره به اینکه تعرفه خدمات دامپزشکی در سال‌های اخیر تقریباً ثابت مانده است، گفت: خدمات دامپزشکی و واکسیناسیون دام‌ها یکی از ارزان‌ترین خدمات در کشور محسوب می‌شود.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
1
خوب برادر من این که تعرفه های خدمات درمان و پیشگیری دامپزشکی ببشتر به جوک شبیه و بخش خصوصی رو به فلاکت رسونده همه میدونیم اما تا کی میتونیم تحمل کنیم و از جیب نحیف خودمون به دامدار یارانه بدیم والا بدبخت شدیم خدا از بانی این غفلت که بخش خصوصی رو به مرز جنون رسونده نگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
کل واکسیناسیون دولت باید پولی بشه که کار ارزش پیدا کنه و بار مالیش کم بشه....خدمات رایگان دیگه بسه اگه اینو متوجه شید خیلی خوبه
نظر شما
ادامه