کد خبر: ۴۸۸۵۴

مدیرکل دامپزشکی مازندران، از پیامدهای ناشی از فروش بی ضابطه واکسن دام و طیور از طریق برخی مجاری ابراز نگرانی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سید حسین رضوانی» در آیین گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی و تجلیل از دامپزشکان نمونه مازندران افزود: واقعاً برای تهیه واکسن در شرایط فعلی کشور نگران هستم و اگر به درستی این واکسن در امر پیشگیری و خودسرانه با هدف منفعت طلبی برخی افراد توصیه و تجویز شود واقعاً نگران هستم.

وی با بیان اینکه حوزه دامپزشکی حوزه گسترده‌ای هست، اضافه کرد، توقع همکاری خوب بخش خصوصی با بخش دولتی برای برداشتن موانع پیش رو برای مردم هستم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه متأسفانه در مواردی برخی از شهروندان به دلیل نارضایتی در عملکرد شورای نظام دامپزشکی استان، به دستگاه‌های حاکمیتی مراجعه و شکایت می‌کنند، اضافه کرد، ما به عنوان متولی بهداشت و ناظر بر عملکرد بخش خصوصی ورود پیدا کرده و در چارچوب قوانین و مقررات، نسبت به رفع موانع موجود اقدامات لازم را در راستای تعامل دامپزشکی و نظام دامپزشکی انجام دهیم.

مخالف واگذاری بدون مطالعه امورات دامپزشکی هستیم

دکتر رضوانی همچنین در خصوص واگذاری اقدام‌هایی به سازمان نظام دامپزشکی برای کاهش تصدی گری دامپزشکی نیز گفت: اینکه بتوانیم واگذاری بخشی از اموراتی که در توان تخصص و نیز نیروی انسانی ماهر در سازمان نظام دامپزشکی استان هست به عنوان حامی در کنار خود داشته باشیم راضی هستیم، اما اینکه امورات بدون مطالعه و کارشناسی شده باشد، مخالف هستم.

وی یادآورشد، که معتقدم که باید بتوانیم زمینه برای واگذاری امورات به دامپزشکی را به عنوان ناظر و نظارت کننده بر اجرای صحیح موارد واگذار شده برای توسعه اهداف بلند دامپزشکی در راستای تضمین سلامت جامعه داشته باشیم.

 

نظر شما
ادامه