کد خبر: ۴۸۸۶۱

شهردار باقرشهر در خصوص خبر و فیلم منتشر شده در خصوص کشتن سگ های ولگرد در محدوده شهر سنگ باقرشهر گفت: حمایت از حقوق حیوانات فراتر از قانون است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «علیرضا ناصری پور» شهردار باقرشهر در خصوص خبر و فیلم منتشر شده در خصوص کشتن سگ های ولگرد در محدوده شهر سنگ باقرشهر گفت: این فیلم توسط واحدهای مربوطه در حال بررسی است و قطعاً در صورت صحت داشتن این موضوع عوامل مربوطه توسط قانون به مجازات خود خواهند رسید.

وی گفت: حمایت از حقوق حیوانات فراتر از قانون است و برای جامعه انسانی یک وظیفه تعریف می شود.

شهردار باقرشهر افزود: بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و آسیب‌های ناشی از پرسه زدن سگ های ولگرد در کوچه و خیابان های شهر بسیار خطرناک است و کنترل این امر در شرح وظایف مدیریت شهری است. اما قطعاً حل این دغدغه و رعایت حقوق شهروندی منجر به این نمی‌شود که این حیوانات با گلوله و اسلحه گرم کشته شوند. طرح پیشنهادی شهرداری باقرشهر نیز همچون دیگر شهرداری‌ها طرح زنده گیری و عقیم سازی این سگ‌ها ست که تاکنون نیز اجرا می‌شده است.

وی در ادامه از انعکاس این خبر توسط شهروندان تقدیر کرد و گفت: شهروند خبرنگار یک ایده آل در امر مشارکت مردم با مدیریت شهری است شهروند خبرنگار در واقع شهروند مسئول و ناظری است که شهر خود را خانه خود می داند و در صیانت از آن می‌کوشد: قطعاً تمام عرصه های شهری در همه لحظه به صورت کامل نمی تواند در کنترل مدیریت شهری باشد.

 
نظر شما
ادامه