کد خبر: ۴۸۸۷۶


برخورد قطار تهران - شیراز در حوالی توقفگاه صدرا موجب تلف شدن 7 نفر شتر شد و متاسفانه به دلیل جان باختن شترها در همان لحظه، اداره‌ کل دامپزشکی فارس نیز نتوانست به درمان آنها بپردازد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مدیرکل راه‌آهن استان فارس با اشاره به اینکه این حادثه امروز اتفاق افتاد گفت: علت اصلی وقوع این حادثه بی‌احتیاطی ساربان و عدم توجه وی به هشداری بود که راهبان مستقر در این منطقه به او داده است.

«غلامحسین ولدی» ادامه داد: لوکوموتیوران به دلیل حرکت در قوس از دید کافی از مسیر دورتر برخوردار نبود، اما به محض نزدیک شدن به محل وقوع حادثه و مشاهده شترها ترمز می‌کند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه از لحظه ترمز کردن قطار تا توقف کامل آن حدود 1200 متر به طول می‌انجامد، قطار با 7 شتر از این گله برخوردار می‌کند و این حادثه دلخراش رقم می‌خورد.

مدیرکل راه‌آهن استان با اظهار تاسف از وقوع این حادثه عنوان کرد: حریم ریلی از طرفین 17 متر و در مورد تاسیسات زیربنایی 70 متر است که باید رعایت شود.

ولدی تاکید کرد: علیرغم آموزش‌هایی که به عشایر، همسایگان حریم ریلی و ... از سوی اداره‌کل راه‌آهن فارس ارایه می‌شود، به دلیل عدم رعایت موارد ذکرشده در حریم ریلی متاسفانه شاهد وقوع اتفاقاتی از این دست هستیم.

وی با اشاره به تفاوت‌هایی که در توقف قطار با خودرو وجود دارد، بیان کرد: مردم باید بدانند که ترمز کردن قطار از فاصله نزدیک و به سرعت امکان‌پذیر نیست و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل با مطلع شدن از نزدیک شدن قطار باید به سرعت از خطوط ریلی فاصله بگیرند.

مدیرکل راه‌آهن استان تصریح کرد: نزدیک شدن به حریم ریلی مساوی با ضرر جانی و مالی است و مردم، چوپانان، ساربانان و ... باید این موضوع را جدی بگیرند.



نظر شما
ادامه