کد خبر: ۴۸۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - یک دامپزشک از اعلام نتایج آزمایش دو هفته پیش دامپزشکان بر روی ببر ماده سیبری که به آزمایشگاهی در آلمان فرستاده شده بود خبر داد و گفت: نظر این آزمایشگاه نشان می دهد ببر ماده سیبری هم به مشمشه مبتلا شده است.
دکتر هومن ملوک پور با اشاره به اینکه مسئولان دامپزشکی از تائید ابتلای ببر ماده به مشمشه  از سوی  آزمایشگاهی در آلمان خبر داده اند افزود: دو هفته پیش ببر را معاینه کردیم ولی علائم بالینی که نشان دهد این ببر هم مبتلا است در آن دیده نشد.

وی افزود: کشتن شیرهای باغ وحش کار اشتباه و غیر اصولی بود چرا که مشمشه در گوشتخواران تا 90 درصد قابل درمان است اما تک‎سمیانی مانند اسب، الاغ و قاطر و ... باید معدوم شوند.

ملوک پور تاکید کرد: بیماری ببر ماده سیبری نیز به راحتی قابل درمان است و باید برای درمان آن تلاش کرد.

وی یادآور شد: امروز در سازمان دامپزشکی نشستی پیرامون همین موضوع برگزار شده است.

اما در همین رابطه امیر الهامی رئیس باغ وحش ارم تهران در پاسخ به سؤالی پیرامون تائید یا تکذیب خبر ابتلای ببر ماده به مشمشه گفت: این مسئله به باغ وحش مربوط نیست و سازمان دامپزشکی و محیط زیست باید در این زمینه اظهار نظر کنند.

به دنبال مرگ ببر نر سیبری به دلیل ابتلا به مشمشه در باغ وحش ارم تهران در دیماه  امسال، هشت شیر از 12 شیر باغ وحش تهران نیز در این باغ وحش به دلیل ابتلا به مشمشه معدوم شدند.

کشور روسیه در اردیبهشت ماه امسال، طی یک تفاهمنامه همکاری با ایران، یک جفت ببر سیبری را در مقابل دریافت دو پلنگ ایرانی ماده تحویل سازمان حفاظت محیط زیست ایران داد. این ببرها قرار بود برای اجرای "طرح احیای ببر منقرض شده مازندران" در پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرایط نیمه اسارت نگهداری شوند.
 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بي نام
|
-
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
0
0
آقاي دكتر كشتن شير ها براي حفظ سلامت و بهداشت جامعه انساني و بر طبق مقررات بين المللي باغ وحش ها انجام گرفته و اتفاقا اگر در اين ماجرا يك كار درست و اصولي انجام شده باشد همين است. در دستور العمل ها آمده تمام حيوانات باغ وحش بايد معدوم و باغ وحش تحت قرنطينه در بيايد شما مثل اينكه مشمشه را خيلي دست كم گرفته ايد.اولين سلاح ميكروبي بشر را از باكتري عامل همين بيماري ساختند و بيماري بسيار خطر ناكي است.دوستان بهتر است اطلاعات تكميلي راجع به اين بيماري و خطرات ورودش به جامعه انساني را در CDC.gov مطالعه بفرمائيد.سرماخوردگي نيست آقايان! مشمشه است!
نظر شما
ادامه