کد خبر: ۴۸۹۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر


مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: گوشت هایی که از کشورهای مختلف به صورت گرم و منجمد و حتی دام زنده وارد این استان می شود 100 درصد توسط مجموعه دامپزشکی و ناظران شرعی روحانی کنترل می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر غلامرضا توکلی» روز چهارشنبه درجریان بازدید استاندار البرز از کشتارگاه صنعتی فردیس افزود: مردم از نظر سلامت گوشت وارداتی مطمئن و با خیال راحت مصرف کنند.

وی با اشاره به اینکه نظارت و کنترل به صورت روزانه توسط مسئولان و ماموران دامپزشکی انجام می شود، گفت: به عنوان نمونه برای بازدید توزیع گوشت رفته بودیم که حدود 40 کیلو‌گرم کپک زده بودکه از رده خارج شد.

وی با بیان اینکه سه کشتارگاه در استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی فردیس 75 درصد گوشت مصرفی استان را تامین می کند و 25 درصد دیگر توسط 2 کشتارگاه نیمه صنعتی در اشتهارد و کردان کرج استحصال می شود.

وی ادامه داد: نیمه صنعتی بودن دال بر این نیست که گوشت غیربهداشتی باشد بلکه 100 درصد توسط ناظران دامپزشکی و مسئول فنی کنترل و نظارت می شود.

توکلی گفت: گوشتی که توسط دامپزشکی کنترل شد و برچسب و مهر دامپزشکی داشته باشد مردم با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص بازدید از کشتارگاه صنعتی فردیس گفت: این کشتارگاه روزانه یک هزار راس دام سبک و 150 راس دام سنگین را ذبح می کند.

توکلی افزود: کشتارگاه فردیس گوشت مصرفی بازار استان البرز و مقداری هم استان تهران را تامین می کند.

وی بیان کرد: طی یک ماه گذشته 100 تن گوشت از طریق فرودگاه پیام وارد استان البرز شده است.

وی افزود: وقتی ذبح گوشت در کشتارگاه انجام می شود به مدت 24 تا 48 ساعت در پیش سردی درجه حرارت حدود صفر تا چهار درجه با فشار حدود 80 درصد کنترل می شود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
فشار 80 درصد!!!!!! یا رطوبت.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
0
1
این خبردرحالی منتشرمیشودکه براساس گفته خودمسؤلین سازمان،جهت واردات گوشت ازکشورهاییکه بااوناپرتوکل بهداشتی داریم نیازبه اعزام دکتردامپزشک نداریم وواردات بوسیله ناظرین شرعی انجام میشود.پس درنتیجه این خبر ........ فقط یک ادعااست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
اخه بر گوشت منجمد وارداتی که مثل سنگ شده بدون دامپزشک در مبدا چه نظارتی می توانید بکنید
نظر شما
ادامه