کد خبر: ۴۸۹۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر


بر اساس اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی حیوانات (oie) ، ویتنام و فلسطین با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درگیر شده اند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، ناحیه تارانجین اندونزی در شمال این کشور با ویروس H5N6 آنفلوانزای پرندگان درگیر شده است . این شناسایی شیوع پس از آن روی داد که مقامات دامپزشکی محلی به دلیل حمل غیرقانونی و خارج از برنامه محموله طیور زنده به این منطقه، به بررسی سرمی طیور ورودی پرداختند و از رخداد این بیماری در منطقه یاد شده ، با خبر شدند .

«خان هونگ»، مدیر دامپزشکی این بخش ضمن اعلام این موضوع ، از معدوم سازی طیور درگیر و قرنطینه و ضدعفونی منطقه در شعاع پیشنهادی بر اساس پروتکل های بین المللی خبر داد .

در رخدادی دیگر نیز، گزارشی از شیوع ویروس H5N8 در مزرعه بوقلمونی در مناطق شمالی فلسطین به سازمان جهانی بهداشت حیوانات مخابره شده و توسط این سازمان، مورد تائید قرار گرفته است .

گله فوق با تعداد 13500 قطعه بوقلمون صنعتی در منطقه ماله گیلوبا واقع شده است . 200 قطعه از طیور یاد شده ، در این درگیری تلف ، و مابقی نیز در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری ، معدوم شده اند.

اطلاعات بیشتری از این شیوع ، مخابره نشده است .



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
1
0
با سلام
کسی قدر مدیریت معاونت بهداشتی سازمان در مهار H5N6 در بهمن ماه سال 1396 را هنوز ندانسته و برای اولین بار سازمان از ورود این ویروس و درکیری واحدهای صنعتی جلوگیری کرد
چرا ما قدر دستاوردهای خودمان را نمی دانیم
ما همه ایرانیان باید به خود ببالیم که از ورود H5N6 از منطقه بوجاق به داخل کشور جلوگیری کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
نخیر وارد شد اعلام خبری نکردند.عدم وقوع با عدم گزارش خیلی فرق داره.به هرحال نمی شود تبلیغ واکسن ....... کنیم بعد هم بگوییم انفلوانزا داشتیم.
تلفات واحد های مرغ گوشتی در استانهای مختلف به اسم نیوکاسل چه بود؟؟!!!!
نظر شما
ادامه