کد خبر: ۴۸۹۱۸


رئیس سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق مدیر کل دامپزشکی استان تهران از اداره دامپزشکی شهرستان ورامین بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین ضمن ابراز خرسندی از حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور و مدیر کل دامپزشکی استان تهران در شهرستان به تشریح مصائب موجود در این شهرستان پرداخت.   

«دکتر محمد جعفرپور» گفت شهرستان ورامین قطب دامپروری، پرورش طیور و صنایع وابسته به دام در کشور هست که نظارت بهداشتی و انجام وظایف سازمانی  در حوزه پتانسیل های موجود نیازمند تامین نیرو و امکانات بیشتر خواهد بود.  

وی افزود: از ۴۰کارگاه سورت روده استان تهران ۲۵ کارگاه در شهرستان ورامین واقع شده است که کل روده فرآوری شده به کشورهای اروپایی صادر می‌شود  و  تعداد بیش از ۶۰ واحد چرم سازی این شهرستان را به مرکز چرم کشور تبدیل کرده است. 

وی گفت: از تعداد ۱۸ کارخانه تبدیل ضایعات استان تهران ۱۴ واحد در ورامین واقع شده که بخش عمده ضایعات کشتارگاهی دام و طیور استان در این شهرستان فرآوری می‌گردد.  

همچنین تعداد ۴۸ واحد مجاز  مرغداری تخمگذار و گوشتی و ۱۱۸ واحد غیر مجاز در  شهرستان  است که  علاوه بر واحد های جوجه کشی ،تخم گذار ، مادر و ....  با تعداد ۴۵۰ هزار قطعه مرغ رنگی و ۲۰۰ هزار قطعه اردک و تولید روزانه ۷۰ هزار عدد تخم مرغ رنگی و ۴۰ هزار عدد تخم اردک  ورامین را به قطب تولید اردک مادر، صغیر و جوجه مادر و رنگی تبدیل کرده است که نیاز به ساماندهی واحد‌های غیر مجاز بسیار ضروری می‌باشد.   

دکتر جعفرپور در ادامه گزارش خود گفت؛ تعداد ۱۰۰ هزار راس دام سنگین شیری و پرواری در بیش از ۱۲۰۰ واحد دامداری  در ورامین واقع شده که بخش عمده تامین گوشت و شیر  پایتخت در این شهرستان است.

وی گفت:  تعداد قابل ملاحظه واحد‌های دام و طیور در شهرستان های ورامین و قرچک  باعث فعالیت ۲۳ داروخانه ، مرکز مایه کوبی دام و طیور  ، بیمارستان  و آزمایشگاه در شهرستان شده است.   

«دکتر رفیعی پور»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان ورامین و عیادت از «آقای خسروی» معاون اداری مالی اداره دامپزشکی ورامین  که چندی پیش در اعزام به مناطق سیل زده خوزستان دچار سانحه حین واکسیناسیون  شده بود گفت ادارات کل و شهرستان ها میبایست مشکلات خود را اولویت بندی کرده و با برنامه ریزی و کمک گرفتن از طریق روابط بین بخشی اقدام به مرتفع نمودن چالش های پیش رو کنند تا سالانه شاهد پیش رفت نسبت به سال قبل باشیم. 

دکتر رفیعی پور گفت : میبایست از مشکلات پیش رو فرصت ساخته و برای خدمت رسانی به مردم نه توقف داشته و اینکه نه بگوییم.   

«دکتر واعظی» مدیر کل دامپزشکی استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از همکاران اداره دامپزشکی ورامین گفت: بیش از یک چهارم دام کشتاری کشور در استان تهران کشتار می‌شود.

وی گفت: جهت تامین نیرو و امکانات برای اداره کل دامپزشکی استان و ادارت شهرستانی اقدامات مناسبی صورت پذیرفته که به زودی این امکانات به مجموعه ها تزریق خواهد شد. 

در این بازدید رییس سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق مدیر کل دامپزشکی استان تهران و هئیت همراه از چندین واحد چرم صادراتی به اروپا واقع در مجتمع چرمشهر ورامین نیز بازدید میدانی به عمل آورد و ابراز امیدواری کرد که با ساز و کار مناسب راه صادرات محموله های چرم گاو , شتر مرغ و سایر محصولات به خارج از کشور تسهیل خواهد شد.



نظر شما
ادامه