کد خبر: ۴۸۹۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر


صبح روز گذشته خودروهای عبوری در محور دالاهو به سرپل ذهاب یک خرس قهوه ای آسیب دیده را در وسط جاده مشاهده نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست ایران، در ابتدا همه تصور میکردند خرس مذکور بر اثر برخورد با خودرو آسیب دیده اما تصاویر رادیوگراف تهیه شده نشان می داد خرس از ناحیه سر و دست چپ هدف گلوله ساچمه زنی و چارپاره قرار گرفته است.

برخورد گلوله به سر خرس منجر به آسیب به سیستم عصبی جانور و در نهایت مرگ آن شد.

سرنوشت تلخ خرس قهوه ای دالاهو سرگذشت بسیاری از حیات وحش مظلوم سرزمین ماست که هر روز قربانی خودخواهی برخی از هم وطنان ما می شوند.











انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
1
1
از سازمان حفاظت از شکارچیان؟؟!
بیش از این که دست این جنایت کاران
خوشگذران را با دریافت اندکی حق شکار باز می گذارد، انتظاری بیش از این نیست!

در کشورهای پیشرفته به حیات وحش به
به عنوان ذخایر ارزشمند گردش گری و توریسم طبیعت نگاه می شود نه منبع درآمد!
دکتر حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
0
1
چگونه با این تصاویر رادیو گرافی به این نتیجه رسیده اند که عامل مرگ تکه هایی بوده که ممکن است اصلا ساچمه نباشند و شاید فقط تکه های سنگ ریزه و گل چسبیده به پوست و موی حیوان باشد !!؟؟
حتی اگر این تکه ها ساچمه باشند با این نحوه پخش شدن در صورت حتما " به چشمها آسیب می رساندند ولی ظاهر چشمها سالم است !! و دیگر آنکه کوچکترین زخم و خونریزی در صورت و بدن حیوان دیده نمیشود که باز هم اگر این تکه ها ساچمه باشند بسیار قدیمی بوده و نمیتوان آنها را عامل مرگ حیوان محسوب کرد !!
با توجه به موقعیت این تکه های رادیواوپک مشخص است که به هیچ وجه به اندامهای حیاتی صدمه جدی نرسانده اند و هیچ خونریزی جدی در بدن حیوان وجود ندارد.
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
1
0
آقای دکتر شما مطمئنی واحد رادیولوژی پاس کردی؟! سنگریزه و گل با ساچمه تو رادیولوژی یکسانه مگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
دوست عزیز بنظر می آید شما تصاویر رادیولوژی کافی ندیده اید که بدانید آلودگیهای سطح پوست حیوانی که در محیطی پر از خاک و گل زندگی میکند براحتی میتوانند علائمی مشابه در رادیولوژی ایجاد کند . حالا کاری ندارم واحد رادیولوژی را با کدام استاد و در کدام دانشکده پاس کرده اید !! و چه تعداد کیس مشابه دیده اید !! ولی احتمالا" بنده با سابقه کلینیکی که دارم و اساتیدی که داشته ام و همکاران رادیولوژیستی که تحت مدیریت و همکاری خودم داشته و دارم و همگی از اساتید و متبحران این رشته بوده و هستند ، بهتر از هرکسی در این باب صاحب نظر میتوانم باشم .
در ثانی شما مطلب بنده را به دقت نخوانده اید و ابراز نظر فرموده اید !! اگر در تصاویر دقت فرمایید متوجه منظور بنده میشوید . بعضی و یا بیشتر این قطعات هم از نظر شکل و هم سطحی بودن ، مسئله مرگ توسط شلیک تفنگ ساچمه زنی را مشکوک یا حتی مردود میکند. ضمن آنکه حتی وجود چندین ساچمه در یک دست و صورت نمیتواند عامل مرگ چنین حیوان بزرگ اندامی باشد حتی در یک گربه هم چنین شرایطی باعث مرگ نمیشود ، مگر آنکه یکی از ساچمه ها با اندازه ای مناسب و بزرگ وارد قلب یا ریه و یا طحال و کبد شود که شاید بتواند باعث مرگ شود .
نظر شما
ادامه