کد خبر: ۴۸۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس عنوان کرد: به دلیل گرمای هوای مکه و نبود شرایط برای فرآوری و منجمد کردن گوشت‌های قربانی، این گوشت‌ها، معمولا دفع می‌شود و استفاده نمی‌شود که ارسال این گوشت‌های قربانی به کشورهای اسلامی پیشنهاد مناسبی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سیدناصر موسوی لارگانی» با تأکید بر برگزاری با شکوه مراسم حج امسال، عنوان کرد: بر هر مسلمان مستطیع واجب است که در هنگام به جا آوردن مناسک حج، قربانی دهد و مسلمانان در این مراسم پر فیض شتر، گاو و گوسفند قربانی میکنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور معمول به این دلیل که در مکه هوا گرم است، شرایط برای فرآوری و منجمد کردن گوشت‌ها وجود ندارد و گوشت‌های قربانی معمول دفع میشود و استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه چند سالی است که این گوشت‌های قربانی پس از ذبح زیر نظر بانک توسعه اسلامی به کشورهای دیگر اهدا می‌شود، افزود: اگر نماینده ولی فقیه در امور حج با طرف عربستانی در خصوص ایجاد سردخانه‌هایی برای منجمد کردن گوشت‌ها رایزنی کند، اقدام مناسبی است تا نهایتا این گوشت‌ها منجمد شده و به کشورها اسلامی ارسال شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه بخشی از این گوشت‌ها به برخی مناطق محروم کشورمان و در کنار سایر کشورهای اسلامی ارسال شود، نیز اقدام مناسبی است تا از فاسد شدن و دور ریختن این گوشتهای و اسراف شدن آن جلوگیری شود.

هزینه گوشت‌های قربانی هر سال پیش از سفر حج از زائران گرفته می‌شود. این هزینه بر اساس نرخ مصوب بانک توسعه اسلامی برای زائران همه کشورهای اسلامی به ریال سعودی تعیین می‌شود که نرخ ارز آن با واحد پولی کشور متبوع زائر، معادل‌سازی می‌شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
1
این گوسفندان در مقابل تب برفکی قرنطینه یا معاینه نشده اند.
سازمان دامپزشکی تا کنون چنین اجازه ای نداده است
بسیار عمل خطرناکی است
نظر شما
ادامه