کد خبر: ۴۸۹۵۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:
«دکتر حسینعلی سلطانی» تنوع واکسن‌های دامی و عوارض جانبی ناخواسته واکسن‌ها مانند بروز تب، کاهش یا افت تولید را از عوامل عدم استقبال تا برخی دامداران از انجام واکسیناسیون عنوان کرد ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تنوع واکسن‌های دامی و عوارض جانبی ناخواسته واکسن‌ها مانند بروز تب، کاهش یا افت تولید و ... سبب می‌شود تا برخی از دامداران از انجام واکسیناسیون استقبال نکنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسینعلی سلطانی» گفت: با انجام واکسیناسیون، ایمنی اکتسابی را در دام ایجاد می‌کنیم که این کار سبب مقاومت دام در مقابل آن بیماری می‌شود؛ اما در این میان نباید ایمنی ذاتی را نادیده گرفت زیرا که در میزان ایمن‌سازی واکسن مورد استفاده مؤثر است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: هدف از انجام واکسیناسیون پوشش 100 درصدی جمعیت دام یک منطقه است اما به دلایل مختلف مانند کم بودن سن دام، قرارگرفتن در اواخر دوران آبستنی، نیاز به تکرار واکسیناسیون و ... مانع از رسیدن به این هدف شده است؛ بنابراین کیفیت انجام واکسیناسیون را باید در بالاترین حد خود نگه داشت تا سطح ایمنی قابل قبولی در دام ایجاد شود.

وی ادامه داد: تنوع واکسن‌های دامی و عوارض جانبی ناخواستۀ واکسن‌ها مانند بروز تب، کاهش یا افت تولید و ... سبب می‌شود تا برخی از دامداران از انجام واکسیناسیون استقبال نکنند، پس نیاز است در خصوص اهمیت انجام واکسیناسیون به موقع دام آموزش‌های لازم به صورت چهره به چهره داده شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: علوم بیولوژی، فارماکولوژی، ژنتیک و بسیاری از علوم دیگر برای تهیه واکسن‌های مؤثرتر و بی‌خطرتر که استفاده آسان‌تر داشته باشند، برای کاهش عوارض جانبی واکسن‌ها در تلاش هستند؛ از طرفی تجمیع اصولی، بجا و مناسب چند واکسن در یک نوبت تلقیح آن، می‌تواند سبب کاهش تعداد مراجعات واکسیناتورها به دامداری‌ها شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: توجه به توصیه‌های شرکت تولیدکننده واکسن، اثربخشی بهتر و بیشتر دارد، همچنین باید رعایت شرایط بهداشتی در نگهداری و حمل و تلقیح واکسن، دمای مناسب و استاندارد مورد نیاز واکسن مدنظر قرار بگیرد.
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
4
2
آیا تنوع واکسن دام به تازه گی آغاز شده؟
خیر
علتش این است که واکسنهای رایگان ، همگی پولی شده و دامدار توان پرداخت بها را ندارد
خواهشمندم صریح و شفاف جواب دهید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
5
به همه فاکتورها اشاره کردید به غیر از اصلی ترینش که رایگان بودن بسیاری از واکسیناسیون ها که ارزش و منزلت و شان دامپزشک و دامپزشکی رو در دید دامدار از بین برده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ما یا این طرف پشت بام می افتیم زمین ، یا از اون طرفش
ناشناس عزیز
الان واکسن تب برفکی و دستمزدش به حدود 6000 تومن برای هر گاو رسیده است.
کسی که 4 تا گاو داره با این وضعیت اقتصادی ، آیا پول نقد تو جیب بچه اش هست که وقتی واکسینابور به خونه اومد ، پولش را بدهد؟
الان تو جیب زن و بچه کشاورز و دامدار ، اینقدر پول نقد پیدا نمیشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
شأن و ارزش دامپزشک و دامپزشکی به واکسن زدن و تلاش برای سلامت دامهاست چه پیشگیری از بیماری و چه درمان
اگر جای دیگری بیشتر شأن و جایگاهشان حفظ می شود بسم الله تشریف ببرند اونجا!
حالم از این نیروهایی که قبل از استخدام از 60 شخصیت حقوقی و حقیقی نامه میارن تا استخدام بشن و گوسفند واکسن بزنند ولی دو سه سال که گذشت صاحب شأن و منزلت میشن و دیگه دوست دارند فقط دامداران بیایند به شأن ایشان تعظیم کنند!!!!!!!!!!! به هم میخوره!
مسخره نیست این سبک زندگی و این طرز تفکر؟؟؟؟؟؟
والله العلی العظیم حداقل 10 نفر را با این ویژگیها می شناسم
ناشناس
|
Czechia
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
براساس بودجه ای که هر ساله مجلس شورای اسلامی برای انجام واکسیناسیون دامهای تخصیص می دهد واکسیناسیون دامها باید رایگان آنجا شود اما معلوم نیست این بودجه کجا صرف می شود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
5
به نظر شما پرداخت 6000 تومان که فقط 2000 تومانش یعنی قیمت کمتر از یک کیلو شیر برای حفظ سلامت گاو 15 تا 25 میلیون تومان زیاد است؟ به علاوه فقط دامدار شندرغاز تو جیبش پول نداره و خدا هر شب زیر بالش واکسیناتور و دامپزشک بیچاره تراول میگذره تا به دامدار به زعم شما فقیر از جیب خودش یارانه بدهد!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دقیقا درسته از بس مفت و مجانی براشون کار شده خدا رو بنده نیستن بسه دیگه بابا....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
2
دامدار باید هزینه پیشگیری که در مقابل درمان بسیار ناچیز است را بپردازد تو جیبش پول نداره تو کارت بانکی اش که داره قیمت دام بالا رفته چرا دامدار پول نداره
نظر شما
ادامه