کد خبر: ۴۸۹۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
دامپزشک باغ‌وحش شهر تهران تشریح کرد:
«دکتر ایمان معماریان» گفت: «ایلدا» شیرماده ایرانی نیز تا هفته آینده به همتای نر خود «هیرمان» در باغ وحش تهران می‌پیوندد ...

حکیم مهر: دامپزشک باغ‌وحش شهر تهران با توضیح علت زخم صورت شیرایرانی تازه منتقل شده به باغ وحش گفت: «ایلدا» شیرماده ایرانی نیز تا هفته آینده به همتای نر خود «هیرمان» در این باغ وحش می‌پیوندد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر ایمان معماریان» درباره علت جراحات صورت شیر ایرانی تازه منتقل شده به این باغ وحش گفت: از آنجاکه هیچ پروازی مستقیمی از کشور مقصد (انگلستان) به ایران وجود نداشت، چند سفر زمینی، دریایی و هوایی داشته و در جریان این سفر طولانی صورتش با دیواره‌های داخل باکس انتقال سائیده شده که در مدت حضورش در باغ وحش این زخم‌ها بهبود یافته است.

این دامپزشک اظهارنظرهایی درباره خالص نبودن نژاد شیرایرانی را رد کرده و و گفت: این شیر طبق برنامه EEP که تکثیر و نگهداری گونه‌های در خطر انقراض را مدیریت می‌کند مورد بررسی قرار گرفته و مشخص است که این گونه از کجا آمده و چطور پرورش یافته، شجره نامه مشخص و آزمایشگاه ژنتیکی مستندی دارد که نشان می‌دهد ژنش خالص است.

وی در خصوص جزئیات انتقال شیر ماده‌ای که قرار است تاچندی دیگر به یاین باغ وحش منتقل شود نیز توضیح داد: «ایلدا» شیرماده خالص ایرانی نیز تا هفته آینده از باغ وحش دوبلین به همتای نر خود «هیرمان» در این باغ وحش می‌پیوندد.

معماریان با بیان اینکه انتقال این دو شیر به منظور جفت‌گیری صورت نمی‌گیرد گفت: و این شیر برای این به ایران منتقل می‌شود که بتوانیم توجه مردم را به حیات وحش بی‌نظیر کشورمان جلب کنیم و برای احیای نژاد شیر ایرانی برنامه‌ای نداریم چرا که زیستگاه این حیوان در کشور به طور کلی نابود شده است.

این دامپزشک با اشاره زیبایی و وقار این حیوان گفت: شیر ایرانی زمانی نماد ایران محسوب می‌شده اما با بی‌توجهی مردم و پادشاهان در صدها سال پیش نسلش در کشور منقرض شده است.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
1
بیچاره حیوان و از بهشتی که در آن زندگی میکرد برداشتن آوردنش تو کجا
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
3
حمل حیوانات وحشی همیشه سختی های خودش رو داره یادش بخیر استاد زیست شناسی داشتم تو دانشگاه مرحوم دکتر حسام حیدرپناه ایشون پروسه انتقال محیطی جانداران وحشی رو یکی از پیچیده ترین موارد کاری دامپزشک میدونستند. حالا خدا رو شکر حال اون شیر روبه بهبوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
روحش شاد و یادش گرامی انسان شریفی بود ایشون
دکتر هادیان پور
| United Arab Emirates |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
متاسفانه قدر اساتید را زمانی میدونیم که دیگه نیستن .دکتر حسام حیدرپناه انسان شریفی بود اهل علم بود فقدان نبود ایشان دردناک است بیایید قدر اساتید رو بدانیم ، لرستان مرد بزرگی رو از دست داده افسوس.
نظر شما
ادامه