کد خبر: ۴۸۹۶۲
 
 

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بر اساس شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و تاکیدات رییس جمهوری در راستای تحقق این امر، برای سرمایه گذار این کشتارگاه مشوقی در نظر خواهیم گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از استانداری البرز، «عزیزالله شهبازی» در بازدید از یک کشتارگاه در فردیس که صبح چهارشنبه صورت گرفت، با اشاره به اینکه این بازدید چند وجه دارد که اهم آن نظارت بر کشتار دام است، افزود: امور مربوط به سلامت مردم را با جدیت بیشتری دنبال می کنیم، همچنین طی گزارش های ارائه شده از سوی مسئولان دامپزشکی البرز، نظارت دقیقی بر روند کشتار دام در استان وجود دارد  .

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد گوشت البرز از این کشتارگاه تامین می شود، ادامه داد: در این مجموعه که به همت بخش خصوصی ایجاد شده، اقدامات خوبی در بخش ذبح دام صورت می گیرد .

شهبازی گفت: بر اساس شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و تاکیدات رییس جمهوری در راستای تحقق این امر، برای سرمایه گذار این کشتارگاه مشوقی در نظر خواهیم گرفت .

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲۴ تن گوشت دام سبک و سنگین با نظارت کامل دامپزشکی در این کشتارگاه ذبح می شود، افزود: ساماندهی دام و کشتارهای استان در دستور کار قرار دارد .

استاندار البرز اضافه کرد: برای اجرای طرح توسعه این کشتارگاه و ساماندهی ذبح دام، درصدد اعطای تسهیلات و مساعدت در این رابطه هستیم .

وی گفت: این مجموعه به صورت صنعتی و مدرن فعالیت دارد بنابراین با توجه به روند کار، باید بستر لازم برای صنعتی شدن سایر کشتارگاه های استان را فراهم کنیم .

شهبازی افزود: ۷ هکتار زمین برای توسعه این کشتارگاه و ساماندهی کشتار و ذبح دام استان در نظر گرفته شده که تعامل لازم برای تسریع در امور مربوطه به این مهم را خواهیم داشت .

وی عنوان کرد: دام هایی که در نقاط مختلف استان به صورت پراکنده نگهداری و ذبح می شوند باید طی تمهیداتی ساماندهی شوند .

 

نظر شما
ادامه