کد خبر: ۴۸۹۶۵
 
 

امروزه مسئله نگهداری حیوانات خانگی امری کاملاً طبیعی و بسیار زیاد است. حال صاحبان این حیوانات به هنگام سفر به دلیل وابستگی و این مسئله که حیوان را نمی‌توانند به مدت طولانی در خانه تنها بگذارند، مجبور می‌شوند که حیوان خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تین نیوز، از همین نظر تمام ایرلاین‌های سراسر دنیا مجبور به تعیین مقررات و قوانینی برای آوردن حیوان به داخل کابین یا همراه با بار هواپیما، جهت آسایش مسافران و جلوگیری از اذیت حیوان شدند.

آیا می‌توان حیوان را به داخل کابین هواپیما برد؟

در حال حاضر اکثر شرکت‌های هواپیمایی با به همراه داشتن حیوان خانگی البته در وزن و اندازه مشخص و به همراه داشتن شناسنامه و مدارک نشان‌دهنده واکسینه شدن حیوان در کابین مسافر هیچ مشکلی ندارد. اما این موضوع درباره ایرلاین‌های اروپایی کاملاً درست نیست. هواپیمایی امارات را اگر انتخاب کنید، در صفحه charges for travelling with animals قوانین حمل حیوانات با هواپیما را نوشته است.

چرا که طبق قوانین، شرکت‌های هواپیمایی اروپایی تنها مجاز هستند تا حیوانات اهلی تا وزن 8 کیلوگرم را به داخل کابین راه دهند. با تمام این موارد اختیار این موضوع کاملاً در اختیار شرکت هواپیمایی است. به طور مثال شرکت هواپیمایی کشور انگلستان تنها اجازه آوردن سگ‌های کوچک را به مسافران می‌دهد یا 2 شرکت رایان ایر و ایزی جت تنها به حیئانات کمکی انسان اجازه ورود می‌دهند.

توجه داشته باشید که آن گروه از شرکت‌های هواپیمایی که نیز اجازه ورود حیوانات به هواپیما را می‌دهند از قوانین خاصی برخوردار می‌باشند. و هر ایرلاین قوانین خاص خود را دارد. پس بهتر است قبل از خرید بلیت سفر خود از قوانین حاکی بر شرکت هواپیمایی موردنظر اطلاع کسب کنید.

به‌طورکلی با توجه به قوانین موجودی حمل هر موجود زنده اعم از حیوان یا گیاه در دو روش زیر صورت می‌گیرد.

سفر به دبی با هواپیما

در هنگام سفر به دبی با هواپیما احتمالاً از ایرلاین امارات یا هواپیما فلای دبی استفاده کنید که صفحه تهران به دبی این سایت می‌تواند به شما کمک کند. قوانین حمل حیوانات با این دو ایرلاین را کمی بالاتر اشاره کرده بودیم. تقریباً قوانین سفت و سختی که مانع حمل حیوان خانگی شما شود جلوی شما را نخواهد گرفت.

1 . با همراه (از طریق پایانه‌های مسافری)

در این روش حیوان در باکس مخصوص خود همانند چمدان شما تحویل قسمت بار داده می‌شود؛ و در طول پرواز همراه شما، اما در قسمت بار خواهد بود و پس از فرود هواپیما آن را همانند چمدان خود از قسمت چمدان‌ها تحویل خواهید گرفت. البته این روش در 2 کشور عمان و انگلستان انجام نمی‌شود.

2 . بدون همراه (از طریق پایانه‌های باری)

این روش این‌گونه است که به هر علتی که مسافر نتواند به همراه حیوان خود در هواپیما حضور داشته باشد، می‌تواند حیوان خود را در قسمت باری تحویل داده تا با پروازی جداگانه در مقصد تحویل بگیرد.

توجه داشته باشید که در هر دو روش حیوان در قسمت بار هواپیما قرار خواهد گرفت که از نظر دما و اکسیژن برای حیوان مناسب است و هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کند.

انواع بلیت هواپیما

طبق نوشته طاها گشت در صفحه tahagasht.com/flight/plane-ticket، امروزه بهترین و محبوب‌ترین راه برای خرید بلیت هواپیما ، خرید آنلاین از سایت‌های معتبر است. اگر قصد خرید آنلاین بلیت را دارید یا به کانتر فروش بلیت، در آژانس مراجعه می‌کنید، حتماً با 2 گزینه بلیت هواپیما چارتر و بلیت هواپیما سیستمی مواجه می شوید

بلیت هواپیما چارتر

معامله‌ای بین شرکت‌های هواپیمایی و آژانس مسافرتی انجام می‌شود؛ که شرکت‌های هواپیمایی تمام صندلی‌های یک هواپیما (full charter ) یا تعدادی از صندلی‌های هواپیما (seat charter) را با تخفیف به آژانس‌ها می‌فروشد و در عوض آن‌ها باید ظرفیت را تکمیل نمایند. بلیت‌های چارتر کنسلی ندارند و غیرقابل انتقال به غیر و تغییر تاریخ سفر است. اما با قیمتی پایین‌تر از سیستمی به فروش می‌رسد.

بلیت هواپیما دستگاهی

بلیت هواپیما دستگاهی به ارزانی چارتری نیست اما ویژگی‌هایی دارد که بسیاری از افراد حاضر می‌شوند مبلغ بیشتری پرداخت کنند تا این بلیت را تهیه کنند. این نوع بلیت را می‌توانید چند ماه قبل از سفر خریداری کنید و اگر زمانی خواستید بلیت را کنسل کنید با توجه به زمان درخواست کنسلی بلیت و قوانین شرکت هواپیمایی، باید جریمه کنسلی بین 5 تا 100 را پردازید و بلیت را کنسل کنید. تنوع مسیرهای پروازی سیستمی بسیار بیشتر از چارتری است.

تفاوت میان این دو نوع بلیت تنها در روش و قیمت فروش است ، و هیچ تفاوتی در نوع هواپیما، خدمات، کادر پروازی و دیگر موارد ندارند.

چند نکته که قبل از سفر باید بدانید

- حیوان خود را همانند چمدان و دیگر وسایل خود علامت‌گذاری کنید. این کار را می‌توانید از طریق بستن قلاده یا آویختن شماره و نام خود به گردن حیوان و یا نوشتن بر روی باکس حیوان انجام دهید.

- حداکثر 4 ساعت قبل از پرواز به حیوان خود غذا بدهید تا قبل از رسیدن به هواپیما آن‌ها را هضم کند و اگر در پرواز بین‌المللی و طولانی قرار دارید میان وعده کوچکی برای حیوان به همراه داشته باشید.

- به حیوان خود هیچ دارویی ندهید، چرا که حیوان شما به دلیل قرارگیری هواپیما در ارتفاع در معرض افزایش فشار قرار می‌گیرد و آرام‌بخش‌ها می‌توانند دچار مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی در حیوان گردد

- قفس حیوان شما باید فضای کافی برای حیوان داشته باشد.

- بچه‌های سگ یا گربه شما تا قبل از ده هفتگی اجازه ورود به هواپیما را ندارند.

 

نظر شما
ادامه