کد خبر: ۴۸۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

وزارت صنعت، معدن و تجارت، در خصوص انتشار خبری مبنی بر انتقاد از الزام حضور فرزندان خانواده‌ها در فروشگاه‌ها برای دریافت گوشت دولتی جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، وزارت صنعت ،معدن و تجارت، در خصوص انتشار خبری مبنی بر "انتقاد از الزام حضور فرزندان خانواده‌ها در فروشگاه‌ها برای دریافت گوشت دولتی" جوابیه ای صادر کرد که به شرح ذیل است؛

پیرو انتشار خبری با عنوان" انتقاد از الزام حضور فرزندان خانواده‌ها در فروشگاه‌ها برای دریافت گوشت دولتی"در مورخ 98/2/8، بنابر ماده 23 قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها جوابیه زیر ارسال می‌گردد .

خواهشمند است دستور مقتضی برای انتشار توضیحات وزارت صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت صادر فرمایند.

گوشت تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره ای توزیع نمی‌شود/ الزام حضور افراد خانواده برای دریافت گوشت کذب محض است

بدنبال انتشار خبر "انتقاد از الزام حضور فرزندان خانواده ها در فروشگاه ها برای دریافت گوشت دولتی" در گفت و گو خبرنگار خانه ملت با «سیده حمیده زرآبادی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برای تنویر افکار عمومی توضیحات زیر به نقل از مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت ،معدن وتجارت ایفاد می گردد:

به گفته‌ی مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گوشت تنظیم بازاری از ابتدای اسفند ماه سال گذشته در فروشگاه‌های زنجیره ای توزیع نمی‌شود.

«محمد قبله» افزود: شیوه توزیع گوشت تنظیم بازاری از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تغییر کرده است و  گوشت تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و اصناف توزیع نمی‌شود، در نتیجه اخباری که در خصوص شیوه توزیع گوشت با کارت ملی در این مراکز مطرح می شود هیچ مبنایی ندارد.

او ادامه داد: گوشت با دریافت کارت ملی یا کد ملی افراد توزیع نمی شود، بلکه توزیع بر اساس کد ملی سرپرست خانوار انجام می شود.

قبله افزود: طبق برنامه ریزی با هدف دسترسی خانوار به  گوشت با قیمت تنظیم بازار، مقرر شده است به ازای هر کد ملی سرپرست خانوار چهار کیلو گوشت یا نیم شقه تخصیص یابد، در نتیجه در فرآیند تخصیص نیازی به حضور افراد خانوار وجود ندارد.

او اظهار کرد: از سوی دیگر، گوشت بین جامعه هدف یعنی جامعه هدف کارگری، کارمندی لشگری و کشوری و ... توزیع می شود و خبر ضرورت حضور فرزندان برای دریافت گوشت در فروشگاه‌ها صحت ندارد.

این توضیحات مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخ به اظهارات نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی است که گفته بود: در حال حاضر سرپرست خانوارها نمی‌توانند با کارت ملی فرزندان خود، سهمیه گوشت دولتی آنان را دریافت کند چراکه مسئولان توزیع ادعا می‌کنند، تحویل سهمیه ماهیانه گوشت دولتی تنها با حضور شخص ممکن است و برای همین منظور، فرزند شاغل یا دانش آموز یک خانوار باید برای دریافت 2 کیلو گوشت به نرخ دولتی مرخصی بگیرد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
0
کی این وعده و وعیدها اجرایی و عملیاتی می شود؟
نظر شما
ادامه