کد خبر: ۴۸۹۹۶

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از ضبط و معدوم سازی 700 کیلوگرم گوشت غیربهداشتی از زنجیره مصرف مردم کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر ایرج کاکایی» سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه صبح دیروز در بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی اظهار داشت: طی بازدید کارشناسان واحد نظارت صبح روز گذشته مقدار 700 کیلوگرم گوشت غیربهداشتی از یک قصابی در شهرک مسکن ضبط و معدوم شد، همچنین یک واحد مرغ زنده فروشی در خیابان 22 بهمن پلمپ گردید.

وی در ارتباط با علت ضبط این فرآورده ها، افزود: فرآورده های مذکور، گوشت قرمز تاریخ مصرف گذشته بوده به جهت بهداشت و سلامت مردم ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی با بیان میزان کنترل و بازرسی بهداشتی و نظارت بر مواد خام دامی در مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه این مواد گفت: بیش از 1180 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی، عرضه و همچنین رستوران‌های استان در ابتدای سال جاری تاکنون انجام گرفته که حاصل این بازرسی‌ها ضبط و معدوم سازی بیش  از 4 تن انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در سطح استان بوده که 5 مورد به مراجع قضایی ارجاع و تعداد 2واحد پلمپ گردیده است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در پایان خاطر نشان شد: انجام بازدید و نظارت های بهداشتی اکیپ های نظارتی دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از مراکزتولید،توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی و کشتارگاه های طیور شهرستان بصورت شبانه روزی انجام می گیرد و امروز كار مجموعه دامپزشكي در سلامت جامعه بسيار حائز اهميت است زيرا آنها به صورت مستقيم با سلامت افراد جامعه سر و كار دارند و بايد با حساسيت ويژه به رسالتي كه بر دوش دارند عمل كنند.

 

 
نظر شما
ادامه