کد خبر: ۴۹۱۱۳

با تلاش اکیپ مبارزه با بیماری های شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین و میاندشت، تعداد 74 قلاده سگ صاحب دار در منطقه بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین میاندشت، «دکتر نصرت اله اصلانی» رئیس شبکه با اعلام این خبر گفت: پس از گزارش وجود علائم عصبی و تغییر رفتار در یک قلاده سگ نگهبان در شهر افوس، بدون فوت وقت کارشناسان این شبکه بر حسب وظیفه و با هدف پیشگیری از بروز بیماری هاری که یک نوع بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام می باشد، به محل مراجعه و حیوان دارای علائم بیماری قرنطینه گردید.

وی افزود: به منظور افزایش سطح دانش و آگاهی صاحبان سگ های نگهبان، آموزش های لازم ویژه پیشگیری از بیماری هاری نیز ارائه گردید.

دکتر اصلانی گفت: یک روز بعد از قرنطینه سازی، حیوان دارای علائم تلف و عملیات نمونه برداری هاری انجام و نمونه ها جهت تشخیص به انستیتو پاستور ایران ارسال گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین میاندشت در پایان افزود: پس از مثبت اعلام شدن نتیجه بیماری هاری، هماهنگی لازم با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به منظور آموزش و اقدامات پیشگیرانه در جمعیت انسانی انجام و باتلاش اکیپ مبارزه با بیماری های این شبکه تعداد 74 قلاده سگ صاحب دار موجود در منطقه بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

 
نظر شما
ادامه