کد خبر: ۴۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی نوشت : در راستای اجرای سیستم مراقبت از بیماری‌های میگو و به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های خطرناک، عملیات بازدید و نمونه‌برداری از مراکز تکثیر و پرورش میگو به صورت مضاعف در سال‌جاری به اجراء در آمد.
در این رابطه در پایان فصل تکثیر و پرورش میگو سال 89، تعداد 1330 مورد بازدید از مراکز تکثیر و پرورش میگو صورت پذیرفت.

در این بررسی 8 بیماری مهم و اخطارکردنی میگو شامل بیماری لکه سفید میگو (WSSV)، سندرم تورا (TSV)، بیماری کله زرد (YHV)، نکروز عفونی بافت خون ساز و هیپودرم (IHHNV)، نکروز عفونی عضلات (IMNV)، با کالوویروس مونودون (MBV)، پاروو ویروس هپاتوپانکراس (HPV)، هپاتوپانکراتیت نکروتیک (NHPV) تحت پایش و مراقبت  قرار گرفت.

علیرغم بروز یک مورد اپیدمی بیماری لکه سفید میگو در کشور، با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای در بقیه مراکز پرورشی تولید در آنها با موفقیت انجام و از لحاظ بیماری‌ها هیچ مشکلی نداشتند و تا کنون بالغ بر 6000 میگو پرورشی برداشت شده است.

لازم به ذکر است گونه غالب پرورشی کشور در حال حاضر میگوی پاسفید (وانامی) می‌باشد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
0
0
قرار بود که تا پایان برنامه پنج ساله چهارم میزان صادرات میگوی کشور ما به چهل هزار تن برسد ، ظاهرا مقدار پنج هزار تن را هم نتوانسته ایم حفظ کنیم ضمنا هنوز نمونه ها را سازمان ا به خارج ارسال می کند، خدا بخواهد همینجوری پیش برویم میگو هم وارد خواهد شد
نظر شما
ادامه