کد خبر: ۴۹۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه جبران نابودی دریا توسط کشتی های بزرگ خارجی غیر قابل تصور است گفت: کشتهای خارجی حق صید در آبهای ایران را ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «احمد مرادی» درباره  وضعیت صیدآبزیان توسط کشتی های بزرگ، گفت: نباید اجازه داد، حتی یک کشتی خارجی در سواحل ایران صید آبزیان را در دستورکار قرار دهد، زیرا زمانی که صیادان ایرانی، اوضاع اقتصادی معیشتی مناسبی ندارد، نباید اجازه داد کشتی های خارجی صنعتی ماهی های خرد و کوچک را صیدکنند.

سازمان شیلات از صید کشتی های خارجی در سواحل ایران ممانعت بعمل  آورند

نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صید کشتی های خارجی در عمق کم، تیشه به ریشه اقتصاد صیادان سنتی زده است تصریح کرد: سازمان شیلات از صید کشتی های خارجی در سواحل ایران ممانعت بعمل آورد.

وی ادامه داد: بیکاری و شرایط نامناسب اقتصادی، صیادان سنتی را بسیار گله مند کرده است بنابراین نباید اجازه داد، کشتی های خارجی بدون هیچ ملاحظه ای با صیدهای صنعتی ماهی های خلیج فارس را به تاراج ببرند.

مرادی افزود: بی تفاوتی به صیدهای غیرمجاز کشتی های خارجی در سواحل ایران نتیجه ای جز رشد حاشیه نشینی برای اقتصاد کشور به همراه نخواهد داشت زیرا زمانی که صیاد ملاحظه کند، ماندگاری در صید هیچ نوع دستاوردی ندارد؛ صید و صیادی را رها می کند.

جبران نابودی دریا توسط کشتی های بزرگ غیر قابل تصور است 

 عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه جبران نابودی دریا توسط کشتی های بزرگ غیر قابل تصور است، یادآور شد: کشتی های خارجی حق صید در آبهای ایران ندارند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مجید
|
United States of America
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
اینها همه داستان است کشتی های چینی تحت عنوان صید فانوس ماهی ها و با قرار داد کاملا قانونی با شیلات ایران و احتمالا کمی مایه زیر میزی آبهای ساحلی ایران را جارو میزنند .حتی به تخم ماهی ها هم رحم نمیکنند صیادان بومی از کاهش شدید صید شکایت دارند آنها میگویند صید به حدی رسیده که فروش سهمیه سوخت به عراقی ها و نشستن در خانه به رفتن به دریا می ارزد .
دامپزشک
|
Canada
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
1
آقای نماینده لطفا به جای حرف زدن به تنهایی ، به حرفهایی که میزنید عمل کنید نه اینکه فقط حرف بزنید ، حرف زدن کار سختی نیست اگه راست میگین برید جلوی شیلات رو بگیرید که عنوان شده برخی افراد در شیلات با گرفتن مبالغی این مجوزهای غیر قانونی صید رو صادر کردند . مبالغش بماند که سر از میلیارد در آورده . بیچاره اون صیادان بومی که دارند این وسط رزقشون توسط برخی دیگه دزدیده میشه و شما هم فقط حرف میزنی !!! اگه راست میگین که دلسوز مردم هستین برید برای حل این مشکل وارد عمل بشید و دولت رو هم وادار به برخورد عملی بکنید وگرنه حرف زدن خیلی آسونه .
نظر شما
ادامه