کد خبر: ۴۹۱۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر


با توجه به درج تحلیلی در پایگاه خبری قدس آنلاین و سپس انتشار آن در روزنامه قدس، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، جوابیه ای به این رسانه ارسال کرد که روز گذشته در رسانه یادشده منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، متن آن به این شرح است:

بسمه تعالی

سردبیر محترم روزنامه قدس

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد و احترام،


در پی درج تحلیل خبرنگار آن رسانه در صفحه «قدس خراسان» مورخه 21 اردیبهشت ماه با عنوان  «این همه کشفیات تا حالا کجا بود؟» جوابیه این اداره کل به این شرح ارسال می‌گردد؛ خواهشمند است، برابر قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام گردد.

1- در ابتدا آمار طرح تشدید نظارت نوروزی این اداره کل به طور خلاصه به این شرح عنوان می‌شود که در این طرح بیش از 10 هزار بازدید انجام شد و طی آن 36 تن فرآورده خام دامی ضبط، 13 تن معدوم، 74 متخلف به مراجع قضایی معرفی و 7 مرکز نیز پلمب شد و...؛ آنچه عنوان شد تنها بخشی از نظارت گروه‌های بازرسی دامپزشکی استان بود و با توجه به محدودیت فضای روزنامه از ذکر مشروح نظارت‌ها در کشتارگاه های دام و طیور خودداری می‌شود.

2- در راستای گزارش بند قبل یادآور می شود، دامپزشکی در طول سال خود را مقید می داند در راستای حفظ بهداشت و سلامت عمومی نسبت به نظارت بر فرآورده های خام دامی و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک اقدام نماید؛ اما در بازه های زمانی خاص مانند عید نوروز، ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان نسبت به اجرای طرح های تشدید اقدامات نظارتی و کنترلی اقدام می شود و طبیعی است در چنین ایامی، با توجه به اهمیت مقطع زمانی خاص و حتی برخی ایام عادی سال، میزان کشفیات افزایش یابد و گزارشات در طول انجام طرح به صورت مقطعی اعلام شود؛ لذا عدم اطلاع خبرنگار محترم از اقدامات رسانه ای متناوب این اداره کل و فعالیت های نظارتی صورت گرفته توسط سربازان گمنان بهداشت عمومی و سلامت، نبایستی باعث موضع گیری و استفاده از عبارات نامناسب شود، بلکه انجام این حجم از عملیات در طی سال و به ویژه در مقاطع خاص زمانی با توجه به امکانات، اعتبارات و پرسنل محدود بایستی توسط رسانه های محترم مورد حمایت و تشویق قرار گیرد نه با عباراتی مبهم و غیرواقعی مورد هجمه واقع شود.

3- از طرفی طبیعی است که با افزایش قیمت ها به ویژه در فرآورده های خام دامی، تخلفات نیز توسط سودجویان بیشتر شده و لذا این مجموعه علاوه بر تشدید نظارت ها، سیاست اطلاع رسانی خود را نیز در راستای صیانت از حقوق شهروندان، زائران و مجاوران آستان منور رضوی افزایش داده و در جهت افزایش آگاهی مردمی سعی در افزایش اطلاع رسانی و پاسخگویی داشته باشد.

4-  این مجموعه همواره خود را نیازمند به حمایت های دستگاه قضایی دانسته و تمام اقدامات نظارتی و برخورد با متخلفان را در سایه حمایت این دستگاه قابل انجام داده و خواهد داد و لذا به جهت درج عبارت «پشت پرده خوش خدمتی ها» که اصلا معلوم نیست با چه قصد و نیتی در این تحلیل ناثواب درج شده است این اداره کل، حق خود را برای پی گیری این مورد محفوظ می داند.

5- در پایان این جوابیه، این نکته را به خبرنگار آن رسانه یادآور می شویم که قبل از انتشار چنین تحلیل هایی که فاقد هرگونه سند و مدرک مستدلی است نسبت به مطالعه دقیق زوایای موضوع و کسب اطلاعات لازم از افراد ذیصلاح و کارشناس اقدام نموده و سپس چنین تحلیل هایی را آن هم بر مدار تخصص، حق و انصاف منتشر نمایند.

والسلام علی من التبع الهدی

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
فکر کنم فردا دوباره مدیران اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی را این بار به خاطر پر کاری بگیرند
همکار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
اداره دامپزشکی خراسان .....................
من سال گذشته دنبال کار بودم در مشهد ۲۰ نفر دامپزشک رو معرفی می کردن به کارفرما .و کارفرما هم عملا برای حقوق کمتر مزایده می گذاشت. هبچ وقت برای اصلاح دیر نیست . موفق باشید
نظر شما
ادامه