کد خبر: ۴۹۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: مؤسسه سرم سازی رازی در کنار سازمان دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیار مؤثر عمل کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «داوود محمدی» رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری ها و با بیان اینکه همواره پیشگیری مقدم و اثربخش تر از درمان است، گفت: مؤسسه رازی می تواند در این زمینه نقش مؤثری ایفا کند زیرا تولید واکسن از رسالت های ذاتی این مؤسسه است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مؤسسه رازی در تأمین واکسن های مورد نیاز خودکفا است و از نظر روزآمدی گام های بلندی در کشور و منطقه برداشته و در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز نقش مؤثری ایفا کرد و لازم است از این مجموعه حمایت شود.

وی حفظ سرمایه های مرغ تخم گذار، گوشتی و اجدادی و انواع طیور را مدیون فعالیت های مؤسسه رازی و سازمان دامپزشکی دانست و تأکید کرد: موسسه رازی در تحقق امنیت غذایی که از اهداف مهم هر کشور است، حضور برجسته و پررنگی داشته است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه ویژه مجلس به موضوع کشاورزی و امنیت غذایی یادآور شد: در قانون بودجه سنواتی و برنامه ششم توسعه توسط مجلس به این امر پرداخته شد و در مذاکرات با مسؤولان ذیربط نیز بر انعکاس خلاء ها و تنگناها به منظور رفع مشکلات تأکید شده است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
1
با این اهداف و رسالت های راهبردی
در حفظ سلامت و بهداشت مردم،
جای موسسه رازی همچون موسسه شکوفای پاستور در وزارت بهداشت است نه وزارت تجارتی جهادکشاورزی.
نظر شما
ادامه