کد خبر: ۴۹۱۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مسوول بخش شیلات اداره جهاد کشاورزی ملایر از افتتاح نخستین واحد پرورش کروکودیل در هفته جهاد کشاورزی در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مسعود نوروزی» با بیان اینکه کروکودیل از جمله خزندگانی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران در کشورهای مختلف دنیا به دنبال پرورش آن بوده و یا در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده‌اند اظهار کرد: واحد پرورش کروکودیل در ملایر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ارائه 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این واحد بزرگ با ظرفیت 600 سر کروکودیل راه‌‌اندازی می‌شود افزود: این واحد دومین واحد پرورش کروکودیل در کشور بعد از قشم و نخستین واحد پرورش کروکودیل در استان همدان و منطقه غرب کشور است.

مسوول بخش شیلات جهاد کشاورزی ملایر تصریح کرد: این واحد با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی و آب و هوایی منطقه روستای «جوراب» در محور ملایر ـ اراک با مساحت 4 هزار مترمربع زمین احداث شده و با وجود رودخانه و قنات، از نظر تامین آب در این منطقه مشکلی نداشته و یک‌هزار و 500 متر با هر روستا فاصله دارد.

وی با بیان اینکه این واحد پرورش کروکودیل در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود ، افزود: در حال حاضر 50 سر کروکودیل در این واحد برای پرورش رهاسازی شده و طبق گفته صاحب این واحد قرار است ظرفیت این واحد تا 600 عدد در آینده برسد.

نوروزی با بیان اینکه برای تغذیه کروکودیل از ضایعات طیور، گوشت قرمز و ماهیان  استفاده می‌شود اضافه کرد: در حال حاضر با افتتاح این واحد برای پنج نفر اشتغالزایی می‌شود که در آینده این تعداد می‌تواند تا بیش از 60 نفر برسد.

وی با بیان اینکه این واحد می‌تواند در توسعه اقتصادی شهرستان نقش مهمی داشته باشد خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های اشتغالزا به ویژه در بخش پرورش آبزیان اشتغالی مولد و پایدار را در ملایر داشته باشیم.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
1
حالا گیریم که پرورش دادی،گوشتش رو میخوای چکار کنی؟!
حالا اگر تونستی کارت بازرگانی بگیری و مجوز های جور واجور رو هم بگیری و صادر کنی،پولش رو چطوری میخوای برگردونی؟؟؟!
بری کشور مقصد بذاری تو چمدون؟از طریق بانکی که نمیشه.
این کشور ویرانه شده.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
1
0
هدف اي واحد از پرورش اين موجود زنده چيه؟؟؟
پوستش؟ گوشتش؟ و.......
اينهمه افتخارات رو كجاي دلمون بذاريم!!!!
نظر شما
ادامه