کد خبر: ۴۹۲۰۴

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان با توجه به این که داروهای دامپزشکی برای دام، طیور و آبزیان با ارز دولتی تامین می‌شود، بر رعایت حقوق شهروندان، دقت لازم در تحویل و تعرفه‌ها تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد جانباز» در جریان بازدید از مراکز دارویی و درمانی دامپزشکی بندرعباس افزود: بازدید از مراکز دارویی و درمانی دامپزشکی سطح استان نیز به صورت دوره ای و با هدف کنترل عملکرد مراکز درمانی و داروخانه‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: در بازرسی‌ها، موارد مختلف فنی از جمله کنترل دارو‌های تاریخ مصرف گذشته، کنترل دارو‌های غیرمجاز، کنترل وجود نشانه‌ای از احتمال احتکار، اختفا و امتناع از عرضه دارو در شرایط اقتصادی فعلی، کنترل اصول نسخه پیچی در تحویل نوع و میزان دارو‌های تجویز شده و دریافت بهای دارو مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهار داشت: در این بازدید همچنین ثبت تمامی عملیات روزانه داروخانه ها، کنترل تمامی مستندات تا یکسال قبل، یخچال داروخانه مجهز به دماسنج و ترموگراف، داروخانه و انبار دارای ترموگراف و سیستم ثبت رطوبت، وسایل تهویه انبار و بررسی رعایت شرایط نگهداری داروها و قیمت گذاری صحیح و رعایت تعرفه‌های مصوب کنترل شد.

دامداران از خرید و مصرف دارو بدون مشورت با دامپزشکی خودداری کنند

رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: دامداران از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت با دامپزشکی خودداری کنند.

دکتر فرحان آزاد افزود: دامداران همچنین پس از دریافت دارو به تاریخ تولید، انقضاء و نحوه ی مصرف آن توجه داشته باشند.

وی بیان داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز دارویی و درمانی دامپزشکی آن را به ادارات دامپزشکی در شهرستان ها و یا با شماره ۳۳۶۶۲۳۹۶و ۳۳۶۶۷۸۳۱اداره کل و شماره ۳۳۶۱۷۱۶۴ دامپزشکی بندرعباس تماس بگیرند.

در سطح استان هرمزگان ۱۴ درمانگاه (کلینیک) و ۱۱ داروخانه دامپزشکی وجود دارد.

 

نظر شما
ادامه