کد خبر: ۴۹۲۲۸

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: بیشترین محموله گوشت غیر بهداشتی در پرونده‌های دو ماه سال جاری، مربوط به گوشت مرغ است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمود جوادی‌نژاد» رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: این تخلفات با قیمت گوشت ارتباط مستقیم دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون ٩٠ هزار کیلوگرم انواع گوشت گاو، گوسفند، مرغ و فرآورده‌های پروتئینی از سوی بازرسان کشف شده که از این میزان ١۶‌هزار و ٨٠٠کیلوگرم انواع فرآورده‌های پروتئینی با حکم دستگاه قضائی معدوم شده است.

وی ادامه داد: بیشترین محموله گوشت در پرونده‌های دو ماه سال جاری را مربوط به گوشت مرغ است که از ابتدای سال ٧۵٠٠ مورد بازرسی از سطح مراکز تولید، توزیع و عرضه گوشت صورت گرفته که به پلمب ٣ واحد صنفی در این حوزه منجر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: ٢١ پرونده ارجاع شده به تعزیرات از مجموع ١١٠ پرونده تشکیل شده در ماه‌های ابتدایی سال ٩٨ مرتبط با این موضوع است.

جوادی‌نژاد افزود: اگر تعداد پرونده‌های ارسال شده به دادسرا و تعزیرات در سال ٩٧، ۵۵ درصد نسبت به سال ٩۶ افزایش داشته به علت ارتقای تعداد اکیپ‌های نظارت و افزایش حساسیت سازمان بر عرضه بهداشتی فرآورده‌های پروتئینی بوده است.

وی تصریح کرد: پرونده گوشت‌های چرخ کرده در مشهد و ترفند‌های به کار گرفته شده از سوی برخی فروشندگان به عنوان نمونه‌ای از تخلفات برای ارزان تمام شدن هزینه گوشت بیشترین مورد تخلف را در حوزه عرضه غیر‌بهداشتی گوشت بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: میزان گوشت‌های غیر‌بهداشتی معدوم شده در مقابل حجم تولید و توزیع شده تحت نظارت تیم بهداشتی دامپزشکی مشهد بسیار اندک بوده و مردم نباید نگران باشند.

جوادی‌نژاد افزود:به مردم توصیه می‌کنیم از مراکز مجاز گوشت خریداری کنند و در صورت بروز مشکل از طریق کانال‌های ارتباطی شبکه دامپزشکی مشهد که شامل تلفن گویای ١۵١٢، سامانه پیامکی ٣٠٠٠٠١۵١٢ و شماره تلفن‌های ٣٧٢۵٠٠٢۵- ٣٧٢۵٠٠٣۵- ٣٧٢۵٠٠٧۵ سازمان، شکایات و موارد تخلفی مشاهده شده را اطلاع دهند.

وی ادامه داد: در مشهد روزانه بیش از ٣۵٠٠کیلوگرم آلایش تولید می‌شود که براساس استعلام گرفته شده از اتحادیه میزان مصرف آلایش گوشت شهر ٨٠٠ تا هزار کیلوگرم است.


نظر شما
ادامه