کد خبر: ۴۹۲۲۹

استاندار سمنان با بیان اینکه عشایر این استان ظرفیت بالایی برای تامین و تولید گوشت در استان دارند، گفت: باید بتوانیم به نحو احسن از این ظرفیت بهره ببریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «علی رضا آشناگر» صبح پنج شنبه در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه انتخاب مدیرکل پیشین امور عشایری استان به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی یک اتفاق خوب در راستای تعامل بیشتر با عشایر است، ابراز کرد: عشایر استان منبع و ظرفیت خوب تولید گوشت محسوب می‌شوند.

وی خواستار برنامه‌ریزی مناسب در راستای توسعه تولیدات عشایر استان سمنان شد و گفت: این استان با توجه به وجود گروه‌ها و طوایف عشایری مختلف، دارای ظرفیت‌های خوبی در تأمین گوشت کشور است.‌

دامپزشکی، عهده‌دار امنیت غذایی

استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: دامپزشکی، در تأمین سلامت غذا و رفع بیماری‌های مشترک انسان و دام مسئولیت مستقیم دارد و در صورت هر غفلت مشکل جدی ایجاد می‌شود.

آشناگر با بیان اینکه آنفلوانزای پرندگان در سال‌های گذشته خساراتی را به بار آورد اما خوشبختانه کنترل شد، ابراز داشت: بخش عمده کار دامپزشکی، آموزش و مراقبت‌های هنگام انتقال است که باید در این خصوص نهایت دقت به عمل آید.‌

وی در خاتمه خواستار ارتباط مستقیم سازمان دامپزشکی و استانداری شد و تاکید کرد: اگر این ارتباط مستمر و به موقع باشد می‌تواند در پیشبرد اهداف امور بسیار مؤثر باشد.

رفیعی پور برای حضور در مراسم معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی استان سمنان به سمنان سفر کرده است.

 

نظر شما
ادامه