کد خبر: ۴۹۲۳۷
 
 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بخش عظیمی از ‌برنامه ‌های دامپزشکی اختصاص به جامعه عشایر و این‌ جامعه مولد و تولیدگر باید داشته باشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حبیب الله خجسته پور» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در آئین‌ تکریم و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: حق دسترسی به غذای سالم یکی از حقوق های اصلی بشر به شمار‌ می رود که ما در هر موقعیت و جایگاهی قرار داشته باشیم باید برای این ‌مهم ‌تلاش کنیم‌ و یکی از ‌سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی که ‌در راستای‌ احقاق این ‌حق ‌اولیه بشر تلاش ‌می کند، سازمان دامپزشکی است.

وی افزود: از لحظه تهیه و تولید مواد پروتئینی تا لحظه بسته بندی، توزیع و پخش آن، متخصصان اهل فن این سازمان در کنار‌ مردم هستند و با استفاده از دانش، ‌نظارت، مراقبت، تجربه و تخصص خود سعی می‌کنند جامعه ای سالم ‌را نگهداری و مراقبت کنند که از ‌تمام این عزیزان که برای سلامت جامعه تلاش می کنند تشکر می کنم.

خجسته پور تصریح کرد: این مجموعه در حوزه کاری خود از بیماری های مشترک بین ‌انسان و دام ‌نیز مراقبت می‌کند، هم ‌غذای سالم را برای مردم تامین ‌نموده و هم از بروز بیماری های دامی که می تواند منشاء بیماری در انسان باشد، جلوگیری می کنند.

معاون سیاسی استاندار سمنان هم چنین ادامه داد: اگر این ‌مراقبت اولیه در راه تامین سلامت دامها صورت نپذیرد و به انسان ها انتقال پیدا کند، می تواند خسارت های جبران‌ ناپذیری را به بار‌ آورد.

وی عنوان کرد: سلامت به عنوان یک نعمت مجهول همانطوری که در احادیث آمده است، باید مورد توجه قرار بگیرد. عزیزانی که در حوزه بهداشت و درمان و برای سلامت انسان تلاش می کنند، کار آنها بسیار ارزشمند است، اما‌ مقدم بر آن تلاشی است که برای مراقبت و تامین سلامت مواد غذایی مورد استفاده مردم توسط دامپزشکی صورت‌ می‌پذیرد تا‌ هم‌ مواد اولیه سالم در دسترس مردم‌ قرار بگیرد و هم بیماری های مشترک به انسان‌ها انتقال‌پیدا نکند، قطعا دامپزشکی در این‌ حوزه جایگاه مهمی دارد.

خجسته پور با بیان اینکه  دامپزشکی به نوعی مقدمه تامین سلامت جامعه را برعهده دارد تاکید کرد: همواره بحث حفاظت از دام و دامپزشکی برای بشر در طول تاریخ وجود داشته، هرچند به صورت تخصصی و علم دامپزشکی چند قرن ‌بیشتر عمر ندارد، اما موضوع سلامت انسان همواره در گروه تامین مواد غذایی سالم و مولدهای تامین مواد غذایی مورد توجه جامعه قرار داشته است.

وی در پایان ابراز داشت: بخش عظیمی از ‌برنامه ‌های دامپزشکی اختصاص به جامعه عشایر و این‌ جامعه مولد و تولید گر دارد و در دورانی که در جنگ‌ اقتصادی به سر می بریم و یکی از مهم‌ ترین‌ پارامترهای اقتصاد مقاومتی، تولید است، نیاز داریم ‌تا از این قشر عزیز و سختکوش که در بحث تامین و تولید پروتئین کشور تلاش می کنند حمایت ویژه تری داشته باشیم و در راستای مرتفع نمودن مشکلات‌آنان گام برداریم.

 

نظر شما
ادامه